مرگ در قفس با لقمه گلوگیر!

ببر ۱۱ ساله باغ وحش مشهد بر اثر گیر کردن غذا در گلو، تلف شد.

به گزارش شهروند آنلاین، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ببر ۱۱ ساله  ‌باغ وحش مشهد طبق گزارش اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، بر اثر گیر کردن غذا در گلو، تلف شد.

محمد عرفانی امروز در جمع خبرنگاران افزود: اداره کل دامپزشکی وظیفه حفاظت، درمان و نگهداری از حیوانات باغ وحش را بر عهده دارد و چون باید مراقبتی در زمینه نحوه غذا دهی به حیوانات باغ وحش صورت می‌گرفته است محیط زیست خراسان رضوی، این مساله را به صورت جدی پیگیری می‌کند چرا که دامپزشکی باید با تمهیدات مناسبی از چنین حوادثی جلوگیری کند.

او گفت: پس از کالبد شکافی دامپزشکی حیوان مشخص شده است که در بازرسی ظاهری خونریزی از منافذ، ضایعات دهانی، آثار گزش و شکستگی و درگیری و زخم پوستی مشاهده نشده و  فقط مشاهده گوشتی که به عنوان غذا در اختیار ببر قرار گرفته است در گلوی حیوان بوده که با توجه به بافت نرم آن احتمالا در گلوی این ببر گیر کرده و موجب خفگی آن شده است.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مراکز نگهداری حیوانات ملزم هستند که مسئول فنی بهداشتی داشته باشند و در خصوص مسائل بهداشتی و بیماری حیوانات پاسخگو باشند، در صورتی که باغ وحش مشهد قصوری در خصوص تلف شدن این گونه داشته باشد، با عنایت به چالش‌های اخیر و  بررسی کارشناسی و پیگیری‌های قانونی در دستور کار این اداره کل است.

عرفانی افزود: دامپزشک نماینده اداره کل دامپزشکی در باغ وحش مستقر است و علت خفگی این ببر بالغ را بر اثر گیر کردن گوشت در گلو اعلام کرده است./خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.