افزایش بحران در صنعت گردشگری سرزمین‌های اشغالی

آمارهای رژیم صهیونیستی از افت بیش از 80 درصدی گردشگری در سرزمین‌های اشغالی خبر می‌دهد.

به گزارش شهروندآنلاین، جنگ اسرائیل علیه غزه صنعت گردشگری این رژیم را با بحران مواجه کرده است به‌ طوری که ورود گردشگر به سرزمین‌های اشغالی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

اداره آمار رژیم صهیونیستی اعلام کرده است، حدود 180 هزار گردشگر در سه‌ماهه چهارم 2023 از سرزمین‌های اشغالی دیدن کرده‌اند که 930 هزار نفر کمتر از مدت مشابه سال گذشته است و کاهش 81.5 درصدی را نشان می‌دهد.
در ماهی که جنگ غزه آغاز شد (اکتبر 2023) 89 هزار گردشگر از سرزمین‌های اشغالی بازدید کردند که 244 هزار نفر یا 73 درصد کمتر از اکتبر 2022 بوده است.در ماه‌های بعد یعنی نوامبر و دسامبر هم به ترتیب تعداد گردشگرهای سرزمین‌های اشغالی به ترتیب 78.5 و 80 درصد کاهش یافته است.گردشگری حدود 3 درصد اقتصاد اسرائیل را تشکیل می‌دهد و به طور مستقیم برای 200 هزار نفر شغل ایجاد کرده است.
رژیم صهیونیستی انتظار داشت در سال 2023 حدود 5.5 گردشگر از سرزمین‌های اشغالی دیدن کنند اما تنها 3 میلیون بازدیدکننده داشت.
یوسی فتال، مدیر اتاق سازمان‌دهندگان گردشگری این رژیم می‌گوید، قبل از جنگ غزه 250 شرکت هواپیمایی در اسرائیل فعالیت می‌کردند اما اکنون تنها 45 شرکت فعالند که نتیجه آن انزوایی نظیر کره شمالی‌ست.وی تاکید کرد: «این امر اسرائیل را به یکی از منزوی‌ترین کشورهای جهان تبدیل کرده است که تنها 20 درصد از پروازهای آن توسط خطوط هوایی غیر از «ال ال اسرائیل» انجام می‌شود.»/ فارس
انتهای پیام
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.