شرط‌بندی دشمن روی انتخابات!

دبیر شورای عالی امنیت ملی: ستون اصلی امنیت ملی، مردم هستند

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ستون اصلی امنیت ملی ما مردم هستند، گفت: انتخابات مصداق اقتدار و امنیت ملی ما است.

به گزارش شهروند آنلاین، سردار علی اکبر احمدیان روز چهارشنبه – ۱۶ اسفندماه – در همایش روایت پیشرفت چهل سالگی دانشگاه جامع امام حسین (ع) که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: امنیت ملی و مصادیق آن فراتر از برداشت‌های سنتی و گذشته است و با همه ابعاد زندگی انسان ارتباط دارد.

او با اشاره به اینکه امنیت ملی دیگر نظریه و حرف نیست و امروز ما در میدان با آن درگیر هستیم، اظهار داشت: در چند روز اخیر بخش عمده‌ای از درگیری ما با دشمنان در حوزه اجتماعی در انتخابات بود و دشمن بر سر عدم حضور مردم در انتخابات شرط‌بندی کرده بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در حوزه اقتصادی هر روز یک تحریم و یک هجمه علیه ایران صورت می‌گیرد و غرب از تحریم به عنوان یک سلاح در مقابل هر کشوری که از آنها تبعیت نمی‌کنند، استفاده می‌کند.

احمدیان با بیان اینکه امروز امنیت ملی همه حوزه‌های کشور و زندگی را دربر می‌گیرد، عنوان کرد: غیر از این نگاه کنیم باخته‌ایم چرا که در مورد انقلاب اسلامی این موضوع بسیار عمیق‌تر مصداق دارد زیرا ستون اصلی امنیت ملی ما مردم هستند.

او با تاکید بر اینکه امنیت ملی ما به شدت با مردم گره خورده است و بدون آنها از امنیت ملی در هیچ حوزه‌ای برخوردار نیستیم، یادآورشد: انقلاب اسلامی توسط همین مردم به پیروزی رسید و تا کنون هر جا که آنها بوده اند توفیق داشته‌ایم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: سپاه هم با مردم شکل گرفته و بدون حضور و پشتیبانی مردم هیچ توفیقی نمی‌توانست کسب کند، ما در گذشته تصورمان از مردم این بود که باید زندگی‌مان شبیه آنها باشد، در صورتی که بخش عمده مردمی بودن سپاه پاسداران در دفاع مقدس رقم خورد.

سردار احمدیان با بیان اینکه دانشگاه امام حسین (ع) باید نقش مهمی در مردمی کردن و مردمی ماندن سپاه داشته باشد، گفت: این دانشگاه از گذشته نیز افقی برای خود داشت و آن تمدن‌سازی بود، تمدن‌سازی به معنی واقعی و میدانی یعنی چه؟ معتقدم در تمدن‌سازی سه چیز باید وجود داشته باشد.

او اضافه کرد: اصولا جوامع یا تمدن‌ساز هستند یا تمدن‌پذیر که وجه تمایزشان این است که کشورهای تمدن‌ساز به سوالات در حوزه نظر و عمل پاسخگو باشد، ما امروز پرسش‌هایی در حوزه نظر و نیازهایی در حوزه عمل داریم که پاسخ داده نشده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: ما در حوزه اقتصادی جهاد نکرده‌ایم، در حالی که رهبر معظم انقلاب سال‌هاست که حکم جهاد اقتصادی را در این زمینه داده‌اند.

سردار احمدیان یادآورشد: دومین مورد این است که پاسخ‌هایی که می‌دهیم باید با جنس و اعتقادات مردم همخوانی داشته باشد و سومین مورد این است که باید ساختمان تمدنی خود را بسازیم تا تمدنمان ظهور و بروز با شکوهی داشته باشد، امروز در حوزه دفاعی نیز تمدن‌سازی را داشته‌ایم.

او تاکید کرد: تصور نکنید که فقط روسیه به دنبال تجهیزات دفاعی ایران است بلکه بسیاری از کشورها به دنبال خرید سلاح‌ها و تجهیزات ایران هستند، کره، روسیه، آلمان و بسیاری از کشورها درصدد خرید آب سنگین ایران هستند و طبق گزارش آمریکایی‌ها بهترین کیفیت آب سنگین دنیا متعلق به ایران است بنابراین باید تولید علم را به تولید ثروت مبدل کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: ما در جنگ اگر می‌خواستیم طبق عرف نیروهای مسلح جهانی عمل کنیم قطعاً توفیقی کسب نمی‌کردیم، ما باید در میدان عمل تجربه کسب کنیم تا به توفیق برسیم./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.