ابلاغ سند موسیقی پس از ۴۵ سال

نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حکم شروین حاجی‌پور و کنسرت علیرشا قربانی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سند موسیقی از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد، خاطر نشان کرد: اتفاق بسیار مبارکی برای حوزه هنر است، ۴۵ سال بود که این حوزه قانون بالادستی نداشت.

به گزارش شهروند آنلاین، «مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در اولین روز فروردین۱۴۰۳ نمایشگاه بین‌المللی قرآن آغاز بکار خواهد کرد و همه تمهیدات فراهم شده که این نمایشگاه به بهترین نحو و با حضور همه اقشار مردمی برگزار شود.

او در همین راستا ادامه داد: بخش‌های جانبی در نمایشگاه برای حفظ سوره‌های کوچک برای خردسالان آماده‌سازی شده است و یک پویش میلیونی برای آن راه‌اندازی خواهد شد. تلاش می‌کنیم در تمامی استان‌ها در طول ماه مبارک رمضان این نمایشگاه را داشته باشیم.

اسماعیلی گفت: بنیاد پونمایی رسما دیروز ابلاغ شد و این بنیاد زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل خواهد یافت و همچنین شهر جهانی صنایع خلاق فرهنگی نیز اتفاق مبارک در موضوع صنایع خلاق است که با همکاری جهاد دانشگاهی و معاونت علمی و فناوری این کار بزرگ جلو خواهد رفت.

او درباره کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان بیان کرد: در ابتدا از مردم عزیز و شهیدپرور اصفهان تشکر می‌کنم، مردم اصفهان همیشه پیشتاز صحنه‌های بزرگ در انقلاب اسلامی بودند. ۲۵ آبان سال گذشته را به دلیل همین ماهیت مکتب شهادت‌طلبانه‌ای که در اصفهان حاکم است، به عنوان روز حماسه ایثار اصفهان نامگذاری کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در اصفهان دوستانمان درخواست اجرا داشتند که مجوز داده شده بود، گفت: اما در اجرا یک ناهماهنگی پیش آمد که ما با وزارت کشور و مدیران استان تعامل کردیم و از دیشب اجرای آقای قربانی آغاز شده است.

او در ادامه بیان کرد: حضور همکاران من هم در آنجا برای عرض خداقوت به همکاران فرهنگی در استان و همینطور برای عذرخواهی از مردم و انجام هماهنگی‌های لازم بود. علاوه بر مردم هنرپرور اصفهان باید از گروه اجرا هم تشکر کنم که رفتار خوب و منطقی داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به حکم شروین حاجی‌پورهم گفت: این کار به نظرم قابل حل است و من با مسئولان محترم قضایی هم صحبت کردم تا بتوانیم این موضوع را به زودی حل کنیم و امکان استفاده فضای هنری کشور از این دوستان بیشتر فراهم شود و جوانان خوبمان هم  بتوانند فعالیت‌هایشان را ادامه دهند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.