توافق ایران و تاجیکستان برای تولید دارو‌های مشترک

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمادگی داریم دارو‌ها و تجهیزات پزشکی خود را به تاجیکستان صادر کنیم و تولیدات مشترک دارویی با آنها داشته باشیم.

به گزارش شهروند آنلاین، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در حاشیه برگزاری نخستین همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت افزود: برنامه‌های مشترکی با وزارت بهداشت تاجیکستان در حوزه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شده است که از مهمترین آنها می‌توان به تبادل استاد و دانشجو، برگزاری همایش‌های علمی مشترک و اجرای برنامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی اشاره کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به امکانات حوزه درمان کشورمان، استفاده مردم تاجیکستان از ظرفیت‌های حوزه گردشگری سلامت ایران را قابل گسترش توصیف کرد.

وزیر بهداشت در ادامه این دیدار به اقدامات حوزه بهداشت کشورمان در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در حوزه بهداشت اجرا شده است برنامه سلامت خانواده است که آمادگی داریم تجربیات خود در این زمینه را در اختیار تاجیکستان قرار دهیم.

دکتر عین‌اللهی همچنین اظهار داشت: باید برنامه‌ای یکساله و مشترک با وزارت بهداشت تاجیکستان تدوین و بر مبنای آن، همکاری‌های خود را در حوزه‌های مختلف سلامت، تنظیم و تقویت کنیم.

وزیر بهداشت کشورمان در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های تحقیقاتی ایران در حوزه درمان سرطان گفت: در این زمینه می‌توانیم با تاجیکستان همکاری‌های تحقیقاتی و درمانی داشته باشیم.

وزیر بهداشت تاجیکستان نیز در این دیدار با قدردانی از وزارت بهداشت جمهوری اسلامی در برگزاری نخستین همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت خواهد گرفت، همکاری‌های گسترده‌ای با جمهوری اسلامی در حوزه سلامت داشته باشیم.

دکتر جمال الدین عبدالله‌زاده با موفق خواندن صنایع دارویی کشورمان، خواستار تولید محصولات دارویی مشترک با ایران شد.

او افزود: در حوزه آموزش نیز می‌توانیم از حضور اساتید و متخصصان ایرانی بهره‌مند شویم./خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.