افشای استعفای گسترده و تلفات سنگین در ارتش رژیم صهیونیستی

پس از استعفای تعداد زیادی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، یک ژنرال از نیرو‌های ذخیره ارتش این رژیم فاش کرد، ارتش این رژیم متحمل تلفات سنگینی در جنگ غزه شده است.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از پایگاه خبری الوطن سوریه، ژنرال اسحاق بریک در یک گفت‌وگوی رادیویی با اشاره به حادثه‌ای که در خان‌یونس رخ داد و بر اثر انفجار دو بمب، سه نظامی ارتش اسرائیلی کشته شدند، فاش کرد ارتش اشغالگر متحمل تلفات سنگینی شده است.

بریک افزود: ارتش اسرائیل بدون برنامه‌ریزی قبلی، عملیات را آغاز کرد که باعث شد اوضاع تاسف‌آوری ایجاد شود و هر یگانی خودش درباره چگونگی ورود به خانه‌های مشکوک تصمیم بگیرد. این اقدام به صورت مکرر تکرار می‌شود و از اشتباهات درس نمی‌گیرند.

او خاطرنشان کرد: این رسوایی در جنگ‌های اسرائیل بی‌سابقه است و اهمال‌کاری در اجرای عملیات را نشان می‌دهد. فرمانده هر گروهان خودش تصمیم می‌گیرد، زیرا فرماندهان عالی‌رتبه با روند تحولات میدانی فاصله دارند. این اهمال‌کاری از سوی فرماندهان عالی‌رتبه ارتش، لکه ننگ است و به این شیوه نمی‌توان در جنگ پیروز شد.

بریک گفت: دستاورد‌هایی را که در شمال نوار غزه با هزینه سنگین و کشته‌ها و زخمی‌های زیاد طی دو ماه گذشته به دست آورده بودیم، به راحتی از دست دادیم و تعداد زیادی جنگجویان حماس به این منطقه برگشتند.

او با حمله به فرماندهان ارتش اشغالگر، افزود: بعضی یگان‌های ذخیره که در جنگ شرکت کردند، چند سال بود آموزش ندیده بودند و از اوضاع میدانی آگاهی ندارند.

او از وقوع حادثه در روز جمعه گذشته خبر داد که نظامیان اشغالگر وارد یک ساختمان بمبگذاری شده در غزه شدند و بر اثر انفجار بمب، سه نظامی کشته و ۱۴ نظامی زخمی شدند که حال پنج نفر از آنان وخیم است./خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.