غزه در آتش و خون

بسته خبری ویژه تحولات مقاومت در غزه

حمله راکتی سرایا القدس به شهرک سدیروت و شهادت شماری از فلسطینیان در مرکز غزه و یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری از تحولات مهم پیرامون فلسطین اشغالی است.

به گزارش شهروند آنلاین، حمله هوایی بامدادی رژیم صهیونیستی به منازل مسکونی فلسطینی‌ها در دیر البلح و شیخ زاید منجر به شهادت 9 تن از اعضای خانواده‌ای شد.

نظامیان رژیم اسرائیل بامداد امروز جمعه یکی از یورش‌های گسترده خود را به کرانه باختری انجام دادند و طی آن به شهرها و مناطق وسیعی یورش برده و شمار زیادی از فلسطینیان را بازداشت کرده و ربودند.

رژیم اسرائیل بار دیگر فلسطینیان منتظر دریافت کمک را هدف قرار داد

شبکه الجزیره قطر گزارش داد که رژیم اسرائیل در نزدیکی میدان کویت واقع در شمال غزه، صف فلسطینیان برای دریافت کمک را هدف قرار داده است.

فعال شدن آژیرهای هشدار در شهرک سدیروت

رسانه‌های رژیم اسرائیل از فعال شدن آژیرهای هشدار در شهرک صهیونیست نشین سدیروت و حومه آن خبر دادند که بنا به ادعای رسانه‌های رژیم اسرائیل یکی از راکت‌های شلیک شده مقاومت به منطقه باز اصابت کرده است.

سرایا القدس مسئولیت شلیک راکت به سدیروت را برعهده گرفت

سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که شهرک صهیونیست نشین سدیروت و شهرک‌های اشغالی اطراف آن را هدف حملات راکتی خود قرار داده است.

یورش به کرانه باختری و بمباران مرکز غزه

رسانه‌های فلسطین بامداد امروز جمعه از حمله جنگنده‌های رژیم اسرائیل به منطقه مسکونی شیخ زاید واقع در مرکز غزه خبر دادند. همزمان نظامیان رژیم اسرائیل به منطقه طولکرم واقع در کرانه باختری یورش بردند.

سناتور آمریکایی خواستار اعمال فشار به رژیم اسرائیل شد

برنی سندرز، سناتور آمریکایی دموکرات در مورد جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه گفت: وقت آن رسیده است که واشنگتن از اسرائیل بخواهد کار درستی انجام دهد و به آن اطلاع دهد که اگر حمایت آمریکا را می‌خواهد، آنچه را که لازم است، انجام دهد.

شهادت 9 فلسطینی در بمباران خانه‌ای در مرکز غزه

رسانه‌های فلسطین گزارش می‌دهند در بمباران خانه‌آی در مرکز دیر البلح، 9 به شهادت رسیده‌اند و پیکرهای آنها به بیمارستان الاقصی منتقل شده است.

سازمان ملل: ارسال دریایی و هوایی کمک به غزه جایگزین نیست

هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در نوار غزه با بیان اینکه این منطقه نیاز فوری به کمک‌های انسانی دارد، از ایده ارسال کمک از طریق هوا و دریا انتقاد کرد و گفت که انتقال کمک‌های انسانی به غزه از طریق دریا و هوا گزینه جایگزین آنچه ما می‌خواهیم از طریق زمینی رخ بدهد، نیست.

مقام سازمان ملل گفت: کمک‌های انسانی به غزه باید از طریق گذرگاه‌های زمینی امن به ویژه از دریا و از طریق گذرگاه «کرم ابوسالم» و همچنین اردن وارد شود.

او افزود: هزینه ارسال کمک از طریق هوایی بالا بوده و این کار بی‌فایده است و موضوع ارسال کمک‌های انسانی از طریق دریا را با مقامات قبرس و به کمک ائتلافی از کشورها بررسی کردیم.

تداوم یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری

نظامیان رژیم اسرائیل بعد از یورش به حومه منطقه طولکرم در کرانه باختری، به مناطق الخلیل، قلقیلیه، نابلس و سلفیت نیز یورش برده و تعدادی را ربوده‌اند.

ادعای رسانه صهیونیستی درباره لبنان

کانال 13 تلویزیونی رژیم اسرائیل بامداد امروز مدعی شد که هرتزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش این رژیم از فرماندهان خود خواسته است که طرح حمله زمینی به جنوب لبنان را نیز طراحی کند.

بر اساس این ادعا، هالیوی از ژنرال «چیکو تامیر»، طراح حمله زمینی به نوار غزه خواسته است که طرح حمله به لبنان را نیز آماده کند.

تهدید دوباره نتانیاهو درباره حمله به رفح

علی‌رغم نگرانی‌های گسترده از تبعات حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم روز پنجشنبه بار دیگر وعده خود مبنی بر حمله به این منطقه در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه را تکرار کرد./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.