بازگشت به جاده چالوس از آزاد راه!

معاون سازمان راهداری کشور: تکمیل آزاد راه تهران - شمال حدود ۱۰ سال زمان می‌برد

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت : طرح ملی آزاد راه تهران – شمال مدت ۱۰ سال آینده به طور کامل اجرایی و زیر بار ترافیک می‌رود.

به گزارش شهروند آنلاین،عملیات اجرایی طرح ملی آزاد راه تهران – شمال از سال۱۳۷۶ به طول۱۲۱ کیلومتر در قالب چهار قطعه آغاز شد، تاکنون قطعه چهار آن حدفاصل مرزن آباد- چالوس به طول ۲۲ کیلومتر در سال ۱۳۹۲ و قطعه نخست آن هم به طول ۳۲ کیلومتر حدفاصل تقاطع بزرگرراه آزادگان و بزرگرراه شهید همت تا سه راهی شهرستانک سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسیده است.

قطعه دوم این طرح ملی هم به طول ۲۳ کیلومتر مسیر جنوب به شمال شامل منطقه شهرستانک تا پل زنگوله در ۱۵ تیر ماه امسال با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

همزمان با افتتاح قطعه ۲، عملیات ساخت قطعه سوم این مسیر ارتباطی به طول ۳۲ کیلومتر از پل زنگوله تا دوراهی دشت نظیر شهر مرزن آباد چالوس واقع در استان مازندران با دستور رئیس جمهوری صادر شد که به گفته مسئولان امر این قطعه جزو سخت‌ترین قطعه آزادراه تهران – شمال است.

رضا اکبری روز جمعه در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت ایمن‌سازی جاده کندوان در گفت و گو با ایرنا افزود : مسیر برگشت شمال به جنوب قطعه ۲ آزاد راه تهران- شمال به طور حتم در این دولت افتتاح خواهد شد منتهی قطعه 3 آزادراه با توجه به سختی شرایط کار و بررسی‌های کارشناسی حدود ۱۰ سال زمان می‌برد و بنابراین برای حفظ امنیت جان مسافران و پیشگیری از حوادث جاده‌ای راهی جز ایمن‌سازی جاده کرج – چالوس به ویژه در محدوده کندوان نداریم.

او بیان داشت : نکته مهم‌تر آنکه درصورتی اگر طرح ملی آزاد راه تهران – شمال در زمان تعیین شده به سرانجام برسد و زیر بار ترافیک برود محور چالوس – کرج به خاطر برخورداری از طبیعت زیبا، چشم‌اندازهای منحصر بفرد و آثار تاریخی مورد توجه قرار گرفته و برای حفظ و نگهداری و ایمن‌سازی این محور برنامه‌ریزی می‌شود و هرسال برای نگهداری این محور اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

این محور به خاطر نزدیکی پایتخت به خطه شمال کشور به ویژه استان‌های گیلان و ِغرب مازندران و زیبایی‌های منحصر بفرد از دیرباز تاکنون مورد استقبال شمار زیادی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

محور کرج -چالوس حدود ۱۸۰ کیلومتر طول دارد که از طول این مسیر حدود ۸۰ کیلومتر آن جزو حوزه مازندران و بقیه استان البرز است.

برابر آمار رسمی در فصول پاییز و زمستان روزانه به طور میانگین حدود ۳۰ هزار خودرو در این محور تردد دارد و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار دستگاه خودرو می‌رسد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.