هویت گمشده موسیقی دهه 60

طلیسچی از «بی‌پناهی» خواند

علیرضا طلیسچی که این روزها مسیر حرفه‌ای‌اش در موسیقی دستخوش تغییراتی شده و دو قطعه اخیرش حال و هوای دهه ۶۰ را یادآور می‌شود، توانسته در بازار موسیقی‌های مصرفی قطعات ماندگاری را منتشر کند. قطعاتی که شاید هر خواننده‌ای با جایگاه او ریسک انتشارش را به جان نخرد اما انتشار دو قطعه «پاقدم» و «بی پناهی» با استقبال خوب مخاطبان رو به رو شد.

به گزارش شهروند آنلاین، علیرضا طلیسچی که به تازگی قطعه احساسی «بی پناهی» را در سبک و سیاقی متفاوت از کارهای پیشین خود منتشر کرده، برای نخستین بار این قطعه را در کنسرت چهارشنبه شب اجرا کرد و برج میلاد شاهد یک هم‌صدایی متفاوت از جنس دهه ۶۰ بود.

کنسرت این خواننده چهارشنبه -۱۶ اسفندماه – در برج میلاد تهران برگزار شد و طلیسچی به دلیل استقبال مخاطبان؛ شب گذشته نیز در سالن رویال هال هتل اسپینال پالاس به روی صحنه رفت و چهار سانس پایانی سال در پایتخت را با همخوانی مخاطبانش به ثبت رساند.

البته این استقبال فقط از سمت مخاطبان عرصه موسیقی نبود و پس از موفقیت چشمگیر قطعه «پاقدم»، خوانندگان بسیاری شروع به تولید و انتشار قطعاتی با حال و هوای دهه ۶۰ و فضای ارکسترال کردند که هیچکدام نتوانستند آنطور که باید و شاید به محبوبیت این قطعه دست پیدا کنند.

این خواننده پس از اجرای دوباره قطعه «پاقدم» با همراهی ارکستر زهی بیان کرد: به نظر من هویت گمشده‌ای در موسیقی دهه ۶۰ ایران وجود دارد که ادامه پیدا نکرد و امیدوارم همکاران خوش صدای من هم چنین آثاری تولید کنند. کمااینکه خودم هم قطعه دیگری چند شب پیش در همین سبک و سیاق منتشر کردم.

طلیسچی پیش از آنکه به سراغ اجرای قطعه «بی‌پناهی» با همراهی ارکستر برود، با خواندن ابتدای ترجیع‌بند «بی پناهی نکشیدی…» به یکباره با همخوانی تماشاگران مواجه شد که یکصدا «… قدر آغوشو بفهمی/دل تنگت منو میخواد ولی قهری ولی قهری …» ادامه دادند و طلیسچی شاهد همخوانی مخاطبانش با جدیدترین اثر خود بود که تنها چند روز از انتشار آن می‌گذشت.

این خواننده پس از همخوانی مخاطبانش با قطعه «بی‌پناهی» ابراز خوشحالی و از مخاطبانش برای این همراهی تشکر کرد. در ادامه هم به دلیل درخواست تماشاگران برای اجرای مجدد آن، این قطعه برای دومین بار اجرا شد. او که از این همخوانی غافلگیر و به یکباره اشک‌هایش جاری شده بود؛ اجرای قطعه «بی پناهی» را قشنگ‌ترین تجربه‌ خود خواند.

قطعات «زندگی جونم»، «تو فکر می‌کنی کی‌ای»، «نفس کی بودی تو»، «ای داد بر من»، «دیوونه دوست داشتنی»، «لیلا»، «یه دریا نریم»، «دل به دل»، «قاف» و «سختگیر»، «به تو چه»، «پاقدم» و «بی پناهی» در کنسرت دو شب گذشته او اجرا شدند.

محمد عارف (گیتار نایلون)، پارسا رفیع (گیتار الکتریک)، نیما اشکباری (بیس)، امیرحسین آزموده (پرکاشن)، ادوارد دانیال‌زاده (درامز) و مسیح منتظری (گیتار الکتریک) اعضای ارکستر علیرضا طلیسچی به رهبری امیربهادر دهقان نوازنده کیبورد را تشکیل می‌دادند.

کنسرت علیرضا طلیسچی چهارشنبه ، ۱۶ اسفندماه در برج میلاد تهران و پنجشنبه شب ۱۷ اسفندماه در هتل اسپیناس پالاس به تهیه‌کنندگی موسسه فرهنگی هنری نوای سپند برگزار شد. کنسرت نوروزی این خواننده؛ سوم فروردین‌ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.