نظر خاتمی درباره مشارکت ۴۱ درصدی در انتخابات

خطیب جمعه:مسئولان جلوی گرانی افسار گسیخته را بگیرند

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمنان القا می‌کردند که حضور در انتخابات حداکثر ۱۰ تا ۲۵ درصد خواهد بود اما به کوری چشم دشمن؛ مردم مشارکت ۴۱ درصدی از خود به نمایش گذاشتند و مشت محکمی بر دهان دشمنان زدند.

به گزارش شهروند آنلاین، حجت الاسلام سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طی سخنانی اظهار داشت: ماه رمضان برترین ماه‌ها نزد خداوند است و به همین جهت روز اول سال نو اولیاء الهی است.

او افزود: خداوند در ماه رمضان برای همه بندگانش دعوتنامه می‌فرستد و آنها را به مهمانی خود دعوت می‌کند. در این مهمانی قرار است جان‌ها تغذیه شود. بهشت و جهنم باطن این جهان است و ما با ماه رمضان باطن جهان و خودمان را درست می‌کنیم.

خاتمی ادامه داد: ماه رمضان ماه نزول قرآن و سایر کتب آسمانی است و از سوی دیگر ماه رمضان بهار قرآن است. لذا در این ماه باید سعی کنیم هرچه می‌توانیم وقتمان را با قرآن بگذرانیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به انتخابات تصریح کرد: از حضور مجاهدانه و هدفمند مردم در انتخابات تشکر می‌کنم. شما با شرکت در انتخابات بار دیگر به جمهوری اسلامی رای آری دادید و این کاری بزرگ و ستودنی بود. از همه دستگاه‌هایی هم که در فرآیند انتخابات تلاش کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

او با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انتخابات اظهار داشت: خدا را شکر انتخابات در فضایی امن صورت گرفت و در این عرصه مشکلی نداشتیم.همچنین انتخابات با سلامت برگزار شد البته تخلفاتی گزارش شده است که شورای نگهبان با این تخلفات عادلانه و قاطعانه برخورد می‌کند. علاوه بر این انتخابات کاملا رقابتی بود و در همه حوزه‌ها از تمام سلایق در انتخابات شرکت کردند.

خاتمی ادامه داد: مشارکت 41 درصدی مردم در انتخابات قابل قبول بود. در این چند ماه منتهی به انتخابات بمباران تبلیغاتی را شاهد بودیم و رسانه‌های بیگانه تلاش کردند با هزار زبان بگویند مردم پای صندوق نیایید. علاوه بر این دشمنان القا می‌کردند که حضور حداکثر 10 تا 25 درصد خواهد بود اما به کوری چشم دشمن مردم مشارکت 41 درصدی از خود به نمایش گذاشتند و مشت محکمی بر دهان دشمنان زدند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: با این حجم از مشکلات اقتصادی و گرانی‌های فزاینده به دلیل آنکه مردم نظام و انقلاب  را دوست داشتند و نمی‌خواستند نظام دشمن شاد شود پای صندوق‌ها آمدند. در برخی کشورها حضور در انتخابات اجباری است اما در ایران هیچ اجباری برای شرکت در انتخابات نیست و این قیاس‌ها مناسب افراد فرهیخته نیست.

او با بیان اینکه پیروز و برنده حقیقی انتخابات مردم بودند،‌گفت: اما بازنده واقعی انتخابات در حقیقت دشمنان ملت ایران بودند. البته اگر این همه شیطنت‌ها نبود ای بسا درصد حضور مردم بیشتر می‌شد اما در این میدان جهاد این آرا 41 درصدی قابل تقدیر و تشکر است.

خاتمی تصریح کرد: پیام حضور مردم به مسئولان آن است که حق ما این است که جلوی این گرانی‌های افسارگسیخته را بگیرید. این مردم وفاداری خودشان را نشان داده‌اند و مسئولان باید بر قیمت‌ها نظارت کنند و حداقل به قیمتی که خودشان اعلام می‌کنند پایبند باشند. من هنوز هم نفهیمدم افرادی که میلیاردی برای انتخابات خرج می‌کنند این پول را از کجا می‌آودند. در چهار سال نمایندگی مجلس هم این پول بدست نمی‌آید. منتخبان نباید با جار و جنجال این جشن شیرین انتخابات را تلخ کنند.

امام جمعه موقت تهران درگذشت آیت‌الله امامی کاشانی را گرامی داشت و به بیان برخی ویژگی‌ها و خدمات این عالم ربانی پرداخت.

خاتمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیان ضرورت کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان عنوان کرد: البته مسئولین در این مورد خوب پای کار آمدند ما هم باید در ایام پایانی سال بیشتر به فکر نیازمندان و مردم سیل‌زده این استان باشیم.

او ادامه داد: در ایام باقیمانده سال روز شهید را در پیش داریم. ما باید حریم خانواده‌های معظم شهیدان را نگه داریم و این سفارش خداوند متعال در قرآن است.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: در جریان غزه شاهد اوج وحشیگری و جنایت در این منطقه توسط اسرائیل و پشتیبانان آن در راسشان آمریکا بودیم. در سوی دیگر شاهد مقاومت مردم غزه بودیم و این در منطقه شاهد جنگ ایمان و کفر هستیم.ما اطمینان داریم مردم غزه پیروز این میدان هستند و جلادان اسرائیلی به زودی از بین خواهند رفت./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.