شناسایی ۲۰۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل

ساخت ‌مسکن فرهنگیان در ۱۸ استان

وزیر آموزش و پرورش گفت: پارسال حدود ۹۰۰ هزار و امسال بیش از ۲۰۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شدند و کار‌های ادامه تحصیل این افراد بازمانده از تحصیل در حال انجام است.

به گزارش شهروند آنلاین، رضامراد صحرایی در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور در هتل آسمان کرمان اظهار داشت: ظرفیت فوق‌العاده‌ای در استان کرمان نهفته است، کرمان جزو سه استان برتر در ارزیابی‌های صورت گرفته در کشور است و رتبه های زیر 1000 کنکور هم در این استان سه برابر شده است.

او افزود: از ترک تحصیل دانش‌آموزان باید پیشگیری شود و در زمینه جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد، “نماد” طرح مناسبی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که بایستی جدی گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه تحولات آموزش ابتدایی و نظام دوری در حال برنامه‌ریزی است، گفت: پارسال حدود 900 هزار و امسال بیش از 200 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شدند و کار‌های ادامه تحصیل این افراد بازمانده از تحصیل در حال انجام است.

صحرایی با بیان اینکه آموزش و پرورش عمومی ترین نهاد کشور است، گفت: در 18 استان کشور کار مسکن فرهنگیان در حال انجام است، تصریح کرد: پیگیری‌های لازم برای اتمام پروژه‌ها صورت می‌گیرد.

او با تاکید بر راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در جنوب استان کرمان و لزوم تربیت معلم بومی گفت: استان کرمان در زمینه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و اهتمام دولت سیزدهم این است همه مدارس کانکسی را جمع‌آوری کند.

وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از همه فرهنگیان و دانش‌آموزان رای اولی در برگزاری انتخابات حماسی 11 اسفند 1402 گفت: انقلاب ما مردم‌مدار است و حضور مردم در برگزاری و مشارکت در انتخابات در خور تحسین است.

بر پایه این گزارش، پانزدهمین گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور در روز دوم با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از اعضای شورای معاونان وزارت در مرکز آموزشی-رفاهی فرهنگیان برگزار شد./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.