شهادت فلسطینیان با کمک‌های آمریکایی!

بسته خبری ویژه تحولات مقاومت در غزه

حمله پهپادی مقاومت عراق به پالایشگاه حیفا در فلسطین اشغالی، افزایش شمار کودکان شهید بر اثر سوءتغذیه و واکنش مقام یمنی به طرح دولت آمریکا برای ساخت بندر در غزه از مهمترین تحولات پیرامون غزه است.

به گزارش شهروند آنلاین، علی‌رغم اعتراف رسانه‌‌های آمریکا مبنی بر جان‌باختن شماری از فلسطینیان غزه بر اثر افتادن صندوق‌های کمک‌های ارسالی واشنگتن بر سر اهالی غزه، فرماندهی ستادکل مرکزی آمریکا، آن را تکذیب کرد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان  آمریکا دیروز جمعه به نقل از یک خبرنگار حاضر در صحنه و یک پزشک که تلفات را تأیید کرده است، گزارش داد که در نتیجه بازنشدن چتر نجات یکی از بسته‌های ارسالی و سقوط محتویات آن در یک منطقه مسکونی دست‌کم پنج نفر کشته و 10 نفر دیگر زخمی شدند.

یورش نظامیان اسرائیلی به طولکرم در کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز شنبه به اردوگاه نور شمس در نزدیکی طولکرم واقع در کرانه باختری یورش بردند که مبارزان مقاومت نیز اقدام به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی کردند.

رزمندگان سرایاالقدس، اقدام به پرتاب بسته‌های انفجاری در مسیر عبور نظامیان صهیونیست برای مقابله با تجاوز آنها کرده بودند که در نتیجه آن تلفاتی به اشغالگران وارد شده است.

شهادت 3 کودک فلسطینی بر اثر سوءتغذیه

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که سه کودک فلسطینی در مجتمع بیمارستانی الشفاء بر اثر سوء تغذیه و قحطی به شهادت رسیدند که با شهادت این سه کودک، شمار شهدای کودک ناشی از سوء تغذیه به 23 نفر افزایش یافت.

2 شهید و چند زخمی در تیراندازی به فلسطینی‌ها حین دریافت کمک

شبکه الجزیره قطر به نقل از خبرنگار میدانی خود گزارش داد که نظامیان رژیم اسرائیل به‌سمت فلسطینی‌هایی که در شمال غزه منتظر دریافت کمک بودند، آتش گشوده‌اند که بر اثر آن، تا این لحظه دو تن شهید و تعدادی زخمی شده‌‌‌اند.

حمله پهپادی مقاومت عراق به پالایشگاه نفت حیفای اشغالی

مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه‌ای بامداد شنبه اعلام کرد که مجاهدان مقاومت به‌وسیله پهپاد، عصر دیروز جمعه پالایشگاه نفت رژیم اسرائیل در حیفای اشغالی را هدف قرار دادند.

بر اساس این بیانیه، مقاومت عراق بر تداوم حمله به تأسیسات دشمن صهیونیستی در راستای تکمیل مرحله دوم عملیات خود علیه اشغالگران و در حمایت از غزه تأکید دارد.

واکنش مقام ارشد یمنی به طرح بایدن برای ایجاد بندر در جنوب غزه

محمد علی الحوثی، عضو شورای‌عالی سیاسی یمن در حساب ایکس خود نوشت: اظهارات [مقامات] آمریکا در مورد ایجاد بندر غزه جز فریب دادن دنیا به ‌منظور نمایاندن خود در لباس انسانیت نیست که آمریکا از ابتدای محاصره غزه این انسانیت را زیر پا له کرده است.

او ادامه داد: به آمریکایی‌ها می‌گوییم گذرگاه رفح نیاز به ساخت‌وساز ندارد و کمک‌های انسانی در برابر این گذرگاه تل‌انبار شده است و آنچه نیاز است که فقط دستور داده شود این کمک‌ها از این گذرگاه وارد غزه شود.

رژیم اسرائیل «آنروا» را مجبور به شهادت دروغ علیه حماس کرده است

خبرگزاری رویترز انگلیس طی گزارشی به نقل از آژانس کارآفرینی و کمک‌رسانی به فلسطینیان نوشت که رژیم اسرائیل برخی از  کارمندهای این آژانس را مجبور کرده است که به‌دروغ شهادت دهند که در حمله روز هفتم اکتبر (15 مهر) مشارکت داشته‌اند.

آنروا تأکید کرد که قصد دارد گزارش خود در این ارتباط را به خبرگزاری‌های داخلی و خارجی سازمان ملل که تخصصشان سندسازی و ثبت موارد نقض حقوق‌بشری است، تحویل دهد.

در این گزارش همچنین آمده است: موارد نقض حقوق بشر علیه کارمندان فلسطینی ما از سوی اسرائیل شامل ضرب‌وجرح شدید و اعتراف‌گیری با فرو بردن سر در آب می‌شود.

آژانس آنروا همچنین تأکید کرد که دراین‌باره باید سلسله تحقیقاتی انجام شود.

آمریکا از پذیرش مسئولیت خود در جان‌باختن فلسطینی‌ها شانه خالی کرد

فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا در واکنش به جان‌باختن شماری از غیرنظامیان فلسطینی در غزه حین پرتاب بسته‌های کمکی از هواپیما، مدعی شد که جان‌باختن دو تن از فلسطینیان ربطی به این کشور و ارسال کمک‌های انسانی از طریق هوا ندارد!

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که فیلم افتادن بسته‌های کمکی بر سر مردم غزه به‌دلیل بازنشدن چترها موجود است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان  آمریکا دیروز جمعه به نقل از یک خبرنگار حاضر در صحنه و یک پزشک که تلفات را تأیید کرده است، گزارش داد که در نتیجه بازنشدن چتر نجات یکی از بسته‌های ارسالی و سقوط محتویات آن در یک منطقه مسکونی دست‌کم پنج نفر کشته و 10 نفر دیگر زخمی شدند./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.