پدافند سایبری وزارت ارتباطات

جزئیات شناسایی و خنثی‌سازی حملات سایبری در انتخابات

وزیر ارتباطات با اشاره به برخی تلاش‌ها برای خرابکاری عمدی و قطع خطوط فیبر نوری در روز انتخابات گفت: با توجه به اینکه بیش‌از ۲۵۰ تیم عملیاتی در سراسر کشور در آماده‌باش بودند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این خرابی‌ها بازسازی شد.

به گزارش شهروند آنلاین،عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با فارس درباره جزییات شناسایی و خنثی‌سازی حملات سایبری و تلاش‌ها برای خرابکاری عمدی و قطع خطوط فیبر نوری در روز انتخابات گفت: بیش‌از نود و نه درصد استعلامات از شعب ثابت و سیار سراسر کشور به شکل بر خط انجام شد، به این معنی که از دورافتاده‌ترین نقاط روستایی و نقاط صعب‌العبور تا شهرهای بزرگ ما پوشش ارتباطی پایدار داشته  است.

او افزود: بحمدالله ۹۹.۸ دستگاه‌های ما حداقل یک ‌بار متصل شده‌اند و در ۹۹ درصد اوقات استعلامات را با سامانه مرکزی وزارت کشور به خوبی به شکل بر خط انجام شد.

زارع پور تاکید کرد: این اتفاق بسیار بزرگ حاصل تلاش بخش‌های گوناگون وزارت ارتباطات و همچنین دستگاه‌های امنیتی انتظامی است که برای پایش خطوط و‌ پایش مسیرهای فیبرنوری به ما کمک کردند و همچنین بخش‌های امنیت سایبری ما.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در روز انتخابات حملات متعددی رو داشتیم حتی تلاش برای خراب‌کاری عمدی داشته‌ایم، بیش‌از بیست مورد ما تلاش برای خراب‌کاری داشتیم که می‌خواستند خطوط فیبر نوری را در جای حساس را قطع کنند که پیش‌از این اقدام شناسایی شدند.

او اضافه کرد: البته در دو_سه نقطه هم داشتیم که فیبرنوری قطع شد ولی با توجه به اینکه بیش‌از دویست و پنجاه تیم عملیاتی در سراسر کشور در آماده‌باش بودند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این خرابی‌ها بازسازی شد. حاصل این اتفاق همین ۹۹ درصد پایداری در شبکه بود.

وزیر ارتباطات یادآور شد: حملات سایبری متعددی هم اتفاق افتاد، در خود شرکت ارتباطات زیرساخت بیش‌از ۷۰ حمله که ما به آن می‌گوییم ddos یا حمله منع خدمت توزیع شده، با هدف از کار انداختن زیرساخت ارتباطی کشور انجام شد که بحمدلله همه اینها توسط همکاران ما خنثی شدند و نتیجه‌ این شد که یک انتخابات روان و خوب مبتنی بر شبکه برگزار شد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.