بررسی بودجه به تعطیلات نوروزی می‌رود!

قالیباف: جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ پس از نوروز بررسی می‌شود

رئیس مجلس گفت: بنا شد کمیسیون برنامه و بودجه مجلس طرحی را تدوین کند که در این طرح به دولت اجازه داده شود تا احکامی را که در شورای نگهبان تأیید شده از اول فروردین اجرا کند.

به گزارش شهروند آنلاین، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی درباره زمان ارسال بخش دوم لایحه بودجه سال آینده گفت: در ماده ۱۸۲ قانون ارسال بودجه دو مرحله‌ای است یعنی در بخش اول احکام و فروضات درآمد و هزینه‌ها تصویب می‌شود که در مراحل نهایی است.

او افزود: طبق آیین‌نامه دولت ۴۰ روز فرصت دارد جداول لایحه بودجه را به مجلس ارسال کند. روز گذشته در جلسه سران قوا با رئیس جمهور در این مورد صحبت شد.

قالیباف ادامه داد: با توجه به روزهای پایانی سال، زمان‌بندی این موضوع در این فرصت کم امکان‌پذیر نیست. بر همین اساس در جلسه سران قوا هم تدبیر شد تا دولت لایحه دو دوازدهم ارسال کند ولی وقت کافی برای این موضوع هم وجود ندارد. از طرفی در بخش احکام بودجه سال آینده که تصویب شده و به تائید شورای نگهبان هم رسیده است، احکامی مانند افزایش حقوق‌ها یا مالیات بر ارزش افزوده باید از ابتدای فروردین اجرا شود.

او تاکید کرد: بنا شد کمیسیون برنامه و بودجه مجلس طرحی را تدوین کند که در این طرح به دولت اجازه داده شود تا احکامی را که در شورای نگهبان تأیید شده از اول فروردین اجرا کند.تا در این فرصت جداول لایه بودجه را  تصویب کنیم. اگر خاطر دوستان باشد قبل از اصلاح قانون بودجه جداول همیشه بعد از عید به آن رسیدگی می‌کردیم. امروز یا فردا صبح این طرح را حتماً اعلام وصول می‌کنیم و روز سه‌شنبه در صحن مورد رسیدگی قرار می‌دهیم./فارس

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.