محرومیت‌زدایی به سبک داوطلبی

دبیرکل هلال احمر: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از پروژه‌های داوطلبی محرومیت‌زدا بهره‌مند شدند

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: امسال به همت سازمان داوطلبان ۲ هزار و ۷۰۰ پروژه داوطلبی محرومیت‌زدا در سطح کشور اجرا و بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از خدمات این پروژه‌ها بهره‌مند شدند.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛دکتر یعقوب سلیمانی در حاشیه بازدید از طرح نذر خدمت هلال احمر استان زنجان در روستای مهرآباد در سخنانی اظهار کرد: این طرح گام مهمی در راستای توانمندسازی جوامع محلی با بهره گیری از خادمان داوطلب مردمی است.

سلیمانی افتتاح دستگاه تصفیه آب ۱۰ هزار لیتری در روستای مهرآباد بخش زنجانرود با مشارکت اهالی روستا و خیرین و با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را از جمله نتایج و برکات ارزشمند طرح نذر خدمت و شایسته تقدیر دانست.

او افزود: امروز افتخار داشتیم که آغاز پویش هلال رحمت سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر را در آستانه بهار طبیعت و بهار قرآن به صورت نمادین و با رونمایی از ۸۰۰ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان، از استان زنجان اعلام کنیم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر هدف از پویش هلال رحمت را تامین سبدهای غذایی نوروز و ماه مبارک رمضان برای اقشار کمتر برخوردار از محل کمک های مردمی و خیرین بیان کرد.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود  گفت: در سال جاری یک هزار  و ۲۰۰ کاروان سلامت از سوی سازمان داوطلبان به مناطق محروم و روستایی اعزام شد و ۲۲۰ هزار نفر از خدمات این کاروان‌ها بهره مند شدند.

او یکی از مهم ترین خدمات سازمان داوطلبان را اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدا دانست و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲، تعداد ۲ هزار  و ۷۰۰ پروژه داوطلبی محرومیت‌زدا در سراسر کشور اجرا شده است و  بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در جغرافیای پهناور کشورمان از خدمات این پروژه‌ها بهره مند شدند.

سلیمانی تاکید کرد: امسال طرح نذر خدمت سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در دو سطح ملی و استانی، در ۱۱۶ روستا از جمله روستای مهرآباد و ۶۴ شهرستان اجرا و ارزش خدمات ارائه شده در حوزه‌های سلامت، معیشت،  محیط زیست،  آب‌رسانی، آموزش و توانمندسازی بالغ بر ۴۶۰ میلیارد ریال بوده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: ۱۱۵ هزار  بسته معیشتی در سال جاری توسط جمعیت هلال احمر بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است و ۱۲۰ میلیارد تومان نیز به صورت کمک نقدی بلاعوض در قالب خدمات حمایتی دارو و درمان به مددجویان و بیماران نیازمند پرداخت شده است.

بنابر این گزارش؛ طرح استانی نذر خدمت جمعیت هلال احمر زنجان امروز در روستای مهرآباد بخش زنجانرود برگزار شد و دبیر کل جمعیت هلال احمر به همراه معاون جذب و سازماندهی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه و نیز مشاور رئیس سازمان داوطلبان از خدمات مختلف این طرح بازدید کردند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.