حوادث چهارشنبه‌سوری؛ ۵۵۱ مصدوم و ۱۲ فوتی با قطع عضو ۴۳ نفر

سازمان اورژانس کشور آخرین آمار مصدومان، آسیب‌دیدگان و فوتی‌های حوادث “چهارشنبه‌سوری” را اعلام کرد.

به گزارش شهروند آنلاین، “چهارشنبه‌سوری” یکی از جشن‌های باستانی ایران است که در آستانه نوروز برگزار می‌شود اما متأسفانه در سال‌های اخیر، شیوه برگزاری این مراسم سنتی و اصیل، دستخوش تغییرات ناخوشایندی شده و این جشن قدیمی تبدیل به مراسمی برای انفجار مواد آتش‌زا و ترقه و مواد محترقه شده است.

متأسفانه سالانه تعداد زیادی از افراد در آستانه تعطیلات نوروزی، بر اثر انفجار این مواد دچار آسیب می‌شوند و عید نوروز را به کام خود و خانواده‌هایشان تلخ می‌کنند.

در این گزارش آمار لحظه به لحظه حوادث، مصدومین و فوتی‌های “چهارشنبه‌سوری” ارائه می‌شود:

542 مصدوم و 12 فوتی

جعفر میعادفر؛ رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین آمار مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری اظهار کرد: از اول تا بیست و دوم اسفندماه 542 نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری آسیب دیده‌اند؛ از این تعداد متأسفانه 12 نفر فوت کرده‌اند.

او افزود: تعداد 41 نفر از مصدومان دچار قطع عضو، 258 نفر دچار سوختگی و 167 نفر دچار آسیب از ناحیه چشم شده‌اند.

551 مصدوم و 12 فوتی

سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیزساعتی بعد از مصدومیت 551 نفر از ابتدای اسفند تا ساعت 16 روز 22 اسفندماه خبر داد و گفت: از این تعداد 12 نفر فوت کرده‌اند.

بابک یکتاپرست افزود: تعداد 43 نفر دچار قطع عضو، 269 نفر دچار سوختگی و 177 نفر دچار آسیب از ناحیه چشم شده‌اند.

او ادامه داد: از این تعداد 202 نفر توسط آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان‌ها اعزام شده‌اند و 317 نفر نیز به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، 20 نفر از این مصدومان نیز در محل حادثه درمان شده‌اند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.