فروش ۱۳۰۰ میلیارد تومانی سینما

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همچنین فروش سینما از ۴۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۱۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است و تعداد سینما از ۵۷۰ به ۹۰۰ سالن رسیده است.

به گزارش شهروند آنلاین، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ صبح امروز در حاشیه جلسه دولت، اظهار داشت: سال 1402 یک سال فوق‌العاده برای عرصه هنر و فرهنگ بود و به حمدالله این شرایط بعد وقایع نیمه دوم سال 1401 که در کشور رخ داد بی‌نظیر بود؛ زیرا برخی از هنرمندان در تردید بودند که مشغول به کار بشوند که امروز از مرحله عادی سازی به مرحله طلایی سینما و فرهنگ رسیده ایم.

او افزود: همچنین فروش سینما از 400 میلیارد تومان در سال گذشته به 1300 میلیارد تومان در سال 1402 رسیده است و تعداد سینما از 570 به 900 سالن رسیده است.

وزیر فرهنگ گفت: در این یک سال اسناد مهمی در دولت در عرصه فرهنگ به تصویب رسیده است که از جمله آنها سند موسیقی و ایجاد یک شهر جهانی صنایع خلاق فرهنگی بود. ده‌ها ریل‌گذاری جدید در عرصه هنر و رسانه صورت گرفته است.

اسماعیلی با اشاره به آغاز شدن ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: در اولین روز نوروز نمایشگاه قرآن افتتاح خواهد شد؛ شعار این نمایشگاه «می‌خوانمت» است که در تهران و 30 استان کشور دایر خواهد شد؛ با برنامه‌ریزی برآورده استقبال 5 میلیون نفری از نمایشگاه قرآن را خواهیم داشت./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.