اشتغالزایی در 1402 در آستانه تکرار رکورد 1401

تحقق وعده‌های اشتغالی دولت؛ ایجاد ۲ میلیون شغل در ۲ سال

وزیر تعاون گفت: در سال ۱۴۰۱بیش از یک میلیون و در ۱۰ماهه ۱۴۰۲بیش از ۹۰۰هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است که انتظار می‌رود تا پایان سال این رقم به بیش از یک میلیون شغل برسد.

به گزارش شهروند آنلاین،پرداخت تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال همواره در سنوات گذشته بود اما یکی از ایرادهایی که به آن وارد می‌شد بحث انحراف منابع بود.دولت سیزدهم موفق به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی با کمترین میزان انحراف شده است.

داده‌های آماری نشان می‌دهد که دولت سیزدهم در راستای جلوگیری از این آسیب و سوق دادن تسهیلات به فرصت‌های اشتغالزایی، الگوی اطلس ملی اشتغال و سامانه جامع رصد ملی اشتغال را راه‌اندازی کرده و در قالب زیست‌بوم ملی اشتغال توانسته موفق عمل کند.

سامانه ملی رصد اشتغال با هدف کسب اطلاعات دقیق از ورودی و خروجی‌های بازار کار و میزان اشتغال ایجادی در راستای برنامه دولت سیزدهم برای ایجاد سالانه یک میلیون شغل راه‌اندازی شده و از طریق آن، عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه اشتغال و شناسایی آمار بیکاران و شاغلان و فرصت‌های شغلی موجود مشخص می‌شود.

از ویژگی‌های سامانه این است که بستری برای شفاف‌سازی آمارهای اشتغال در هر استان فراهم می‌کند و فرصت‌های شغلی موجود به طور روزانه در آن رصد می‌شوند تا ضمن در دسترس بودن اطلاعات، بهره‌برداری مطلوب از نتایج آمارگیری در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها صورت گیرد.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در سال 1401بیش از یک میلیون و در 10ماهه 1402بیش از 970هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است.

مرتضوی با بیان اینکه سامانه‌های وزارت کار، رصد و پایش اشتغال را در سطح کشور انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: این اعداد به دقت قابل راستی‌آزمایی است و با سه شیوه، مشاغل ثبت شده را پایش می‌کنیم.

او تصریح کرد: علاوه بر روش‌های غیر حضوری، بازدید میدانی از مشاغل ایجاد شده برای راستی‌آزمایی انجام می‌شود.

صولت مرتضوی، وزیرکار درباره جزئیات آمار اشتغالزایی می‌گوید: طراحی و راه‌اندازی سامانه‌های جامع اطلاعات بازار کار در آینده نزدیک بخش عمده‌ای از نیازهای داده‌محور اشتغال کشور را مرتفع خواهد کرد.

او افزود: با داشتن اطلاعات جامع و دقیق می‌توان به برنامه‌ریزی مناسب و نظارت دقیق و اثرگذار در حوزه اشتغال کشور دست پیدا کرد. در حال حاضر نزدیک به 100درصد از تعهد ایجاد اشغال سالانه یک میلیون نفر دولت سیزدهم در سال 1402محقق شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش‌بینی واقع‌بینانه این است که طی 2تا سه سال آینده وضعیت اشتغال در ایران به استانداردهای جهانی برسد./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.