احتمال تمدید معافیت تحریمی آمریکا برای ایران

یک رسانه آمریکایی گزارش داده که دولت بایدن در نظر دارد معافیت تحریمی واشنگتن برای دسترسی به 10 میلیارد دلار دارایی‌های ایران را تمدید کند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ دولت بایدن در آستانه صدور معافیت تحریمی جدیدی برای ایران است که به این کشور اجازه می‌دهد تا به بیش از 10 میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده‌اش دسترسی پیدا کند، این را رسانه آمریکایی واشنگتن فری بیکن با استناد به نامه گروهی از جمهوری‌خواهان نوشته است.

گروهی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در نامه‌ای که دیشب به وزارت خزانه‌داری و خارجه این کشور ارسال شده، نسبت به  تمدید این معافیت ابراز نگرانی کرده‌اند و از دولت بایدن خواسته‌اند تا اطلاعاتی در مورد میزان پولی که ایران در ماه‌های پس از برداشته شدن این تحریم‌ها به آن دسترسی داشته است، ارائه کنند.

وزارت خارجه آمریکا در  نوامبر گذشته یک معافیت تحریمی صادر کرد که بر اساس آن عراق مجوز انتقال چندین میلیارد دلار پول برق وارداتی از ایران را دریافت کرد؛ این معافیت که به ایران دسترسی به حدود 10 میلیارد دلار دارایی مسدود شده‌اش را می‌دهد، در ماه جاری میلادی منقضی می‌شود، مگر اینکه دولت بایدن آن را تمدید کند.

با استفاده از این معافیت، عراق بدهی‌های واردات برق از ایران را به حساب تهران در عمان واریز می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است، این مبالغ تنها برای استفاده معاملات بشردوستانه و غیر تحریمی محدود شده و قابلیت استفاده برای معاملات دیگر را ندارد./فارس

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.