مداخله خونینِ نازی‌های اوکراین

زاخارووا: اوکراین در تلاش برای منحرف کردن آرای انتخابات ریاست جمهوری روسیه است

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) اظهار داشت: کی‌یف در تلاش است تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه، شهروندان مناطق جدید روسیه را تهدید و رای‌شان را منحرف کند.

به گزارش شهروند آنلاین از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا در نشستی خبری گفت: رژیم کی‌یف همچنان به فعالیت‌های «تروریستی» خود از جمله مختل کردن انتخابات ریاست جمهوری روسیه ادامه می‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: این اقدامات علیه جمعیت غیرنظامی و زیرساخت‌های کشور ما نیز انجام می‌شود.

این دیپلمات روس تصریح کرد: بدیهی است که فعالیت آنها، با هدف ارعاب مردم و عدم اجازه به آنها برای رای دادن در شرایط عادی از جمله در مناطق جدید ما است.

زاخارووا با بیان اینکه «نازی‌های اوکراین در ۶ مارس در بردیانسک در منطقه زاپوریژیا خودرویی را منفجر کردند که حامل معلمی بود که به عنوان عضو پاره وقت کمیسیون انتخابات حوزه محلی خدمت می‌کرد»، اظهار داشت: «این فقط مداخله در انتخابات نیست بلکه مداخله مستقیم خونین در انتخابات است که با هدف برهم زدن آن انجام می‌شود.»

از سوی دیگر، سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز دوشنبه ایالات متحده را به تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری کشور متبوعش متهم و اعلام کرد که واشنگتن حتی برنامه‌هایی برای حمله سایبری به سامانه رای‌گیری برخط (آنلاین) مسکو دارد.

سرویس اطلاعات خارجی «SVR» روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه، دولت جو بایدن به سازمان‌های غیردولتی (NGO) آمریکایی وظیفه داده است تا میزان مشارکت [در ریاست‌جمهوری روسیه] را کاهش دهند.»

شورای فدراسیون یا مجلس علیای پارلمان روسیه، ابتدا ۱۷ مارس ۲۰۲۴ (۲۷ اسفند ۱۴۰۲) را به عنوان تاریخ انتخابات ریاست جمهوری تعیین کرد.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه بعدا اعلام کرد که رای گیری طی سه روز، از ۱۵ تا ۱۷ مارس (۲۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد و این دوره،‌ نخستین انتخابات سه روزه ریاست جمهوری روسیه خواهد بود.

رای‌گیری پیش از موعد انتخابات ریاست جمهوری روسیه پیش از این ۲۵ فوریه ۲۰۲۴ (ششم اسفندماه ۱۴۰۲) در ۱۵ منطقه این کشور آغاز شده است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.