نسل‌کشی در صف غذا

بسته خبری ویژه تحولات مقاومت در غزه

حمله بالگردهای ارتش رژیم اسرائیل به صفوف دریافت کنندگان غذا و کمک در شمال غزه، تحویل شروط حماس به تل‌آویو و حمله توپخانه‌ای حزب الله به مواضع ارتش متجاوزان صهیونیست از مهمترین تحولات بامدادی فلسطین اشغالی است.

به گزارش شهروند آنلاین،‌ حزب الله لبنان بامداد امروز جمعه اعلام کرد که در حمایت از غزه، سایت نظامی ارتش رژیم اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد که در اثر آن نظامیان صهیونیست زخمی و یا کشته شده‌‌اند.

بعد از یک هفته گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در خصوص توافق آتش‌بس جدید در نوار غزه، رسانه‌های رژیم اسرائیل مدعی شدند که حماس پاسخ و شروط جدید خود را از طریق واسطه‌ها ارائه کرده و رژیم تل‌آویو در حال بررسی این شروط است.

تدابیر شدید رژیم صهیونیستی در اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی

منابع خبری گزارش دادند که اشغالگران رژیم صهیونیستی تدابیر سختگیرانه‌ای برای ورود فلسطینی‌ها در اولین جمعه ماه مبارک رمضان در مسجد‌الاقصی اعمال کرده‌اند.

خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش داد که علی رغم تدابیر شدید امنیتی اشغالگران، صدها نمازگزار فلسطینی از ایست بازرسی قلندیا برای اقامه اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان وارد مسجد الاقصی شدند.

حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به شرق خان‌یونس و دیرالبلح

منابع خبری از حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به شهرک القراره در شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر دادند.

گزارش‌های اولیه از شهادت یک جوان فلسطینی در این حمله حکایت دارد.

رژیم صهیونیستی همچنین حمله توپخانه‌ای خود را به شرق شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه از سرگرفت.

درگیری مبارزان فلسطینی با نظامیان اسرائیلی در اردوگاهی در کرانه باختری

منابع خبری از یورش نظامیان اشغالگر اسرائیلی به اردوگاه الفارعه در جنوب طوباس واقع در شمال کرانه باختری خبر دادند.

الجزیره گزارش داد که مبارزان فلسطینی با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در این اردوگاه درگیر شده‌اند.

در ویدیوی منتشر شده صدای تبادل آتش از این درگیری به گوش می‌رسد.

کاخ سفید به دنبال رئیس جدید تشکیلات خودگردان

طی ماه‌ها و هفته‌های گذشته گمانه‌زنی‌هایی درباره جانشینی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان شده، رسانه‌ ‌ها و منابع رسانه‌ای مدعی‌اند، کاخ سفید قصد دارد محمد مصطفی را به عنوان رئیس جدید تشکیلات خودگردان تعیین کند.

اسپوتنیک: اسرائیل حتی نیروهای امدادی را در غزه هدف قرار می‌دهد

خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داد که ارتش رژیم اسرائیل بعد از ارتکاب جنایت جدید در میدان الکویت شهر غزه، نیروهای امدادی و کسانی را که تلاش کرده‌اند، پیکرها را از زیر آوار بیرون بیاورند، هدف قرار داده است.

حمله حزب الله به تجمع نظامیان صهیونیست

حزب الله طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مقاومت و مردم فلسطین در غزه، روز گذشته ساعت 10:15 به وقت بیروت، گروهی از نظامیان ارتش رژیم اسرائیل را در اطراف سایت نظامی «الراهب» با توپ هدف قرار داده است و این حمله منجر به زخمی شدن اشغالگران شده است.

ادعای منابع صهیونیست درباره ارائه طرح جدید توافق آتش‌بس از سوی حماس

منابع صهیونیستی بامداد امروز جمعه مدعی شدند که حماس از طریق میانجیگران طرح جدیدی را برای توافق تبادل اسرا ارائه کرده است.

همزمان رادیو ارتش رژیم اسرائیل نیز به نقل از یک مقام صهیونیست گزارش داد که تل‌آویو در حال بررسی طرح حماس است.

دفتر دولتی غزه: آمریکا مسئول کشتار مردم غزه است

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه با تأیید شهید و زخمی شدن بیش از 100 نفر در حمله به فلسطینیان در صف دریافت غذا گفت که دولت آمریکا را مسبب و مسئول این جنایت می‌داند؛ چرا که مانع از توقف این کشتار است.

رئیس دفتر مذکور گفت: دشمن مختصات اماکنی را که در آن ها کمک و غذا توزیع می‌شود، دارد ولی با این حال، عامدانه این اماکن را هدف قرار می‌دهد.

به گفته این مسئول فلسطینی، رژیم اسرائیل با تانک و بالگرد افراد منتظر دریافت غذا در میدان کویت را هدف قرار داده است.

ارتش صهیونیستی بار دیگر تکذیب کرد

ارتش رژیم اسرائیل در واکنش به شهید و زخمی شدن شمار زیادی از فلسطینیان در انتظار دریافت غذا در شمال غزه، همانند دفعات گذشته مدعی شد که این گزارش‌ها صحت ندارد.

این ادعا در حالی مطرح میشود که ویدیو و عکس‌های منتشر شده از صحنه جنایت گویای عمق جنایت جدید صهیونیست‌هاست و در یکی از تصاویر، کیسه آردی، به خون یکی از شهدا آغشته شده است.

جنایت جدید صهیونیست‌ها در شمال غزه؛ 60 شهید و 160 زخمی

دیدبان حقوق بشر اروپا و مدیترانه اعلام کرد که در حمله بالگردهای ارتش اسرائیل به صف و تجمع فلسطینیان برای دریافت غذا در میدان کویت شهر غزه (شمال)، 60 نفر شهید و 160 تن زخمی شده‌اند که حال بسیاری از آن‌ها وخیم و احتمال افزایش شمار قربانیان زیاد است./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.