افزایش ۳۰ درصدی توان امداد و نجات کشور در نوروز

رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر گفت:بر اساس پیش‌بینی‌ها و افزایش سفر‌های نوروزی ۳۰درصد توان امدادی در این روز‌ها افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: دو برابر سال گذشته هم نیروی امدادی و هم پایگاه‌های ثابت و موقف را افزایش داده‌ایم که بیشتر آنها پایگاه موقت است .

او‌در ادامه تصریح کرد: توان ما از نظر خودرویی تقویت شده است. امیدواریم یکی از سال‌های خوب برای خدمت‌رسانی به مردم توسط هلال احمر را داشته باشیم. امیدواریم امدادگرانی که داوطلبانه وارد این عرصه شدند همواره‌ پای کار بمانند و با قدرت عمل کنند.

محمودی در پاسخ به این پرسش که آیا موانعی سر راه وجود داشته است؟ تصریح کرد: خیر، اما همواره بروزرسانی برای هر سازمانی دغدغه بوده و وجود خودرو‌هایی که فرسوده هستند همواره باعث نگرانی ما هستند، اما تزریق این خودرو‌های جدید موضوعی است که دغدغه ما را کاهش داده و امدادگران می‌توانند به سرعت به صحنه حادثه خودشان را برسانند.

او گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها و افزایش سفر‌های نوروزی ۳۰درصد توان امدادی در این روز‌ها افزایش پیدا می‌کند.

محمودی گفت: در این روز‌ها ۱۹ هزار امدادگر هلال احمر در جاده‌های کشور به مردم به ارائه خدمت می‌کنند.

او در ادامه تصریح کرد:یک هزار و ۴۶۵ پایگاه امدادو نجات جاده‌ای در سراسر کشور آماده‌باش هستند.در این مدت ۳ هزارو ۵۰۰ خودور امدادی و ۲۱ بالگرد نیز آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

محمودی گفت: مسافران می‌توانند به جز خدمات امدادی در صورت نیاز در این چادر‌ها اسکان شده استراحت کنند و پس از برطرف شدن خستگی به ادامه مسیر بپردازند.

رئیس سازمان امداد و نجات  هلال احمر بیان کرد: اما آنچه در این مدت اهمیت دارد، حجم بالای عملیات‌های هلال احمر است که از این رو از مردم می‌خواهیم توصیه‌های امدادی را در این مدت جدی بگیرند و در طول این روز‌ها اخبار ترافیکی را پیگیری کنند.

او متذکر شد:مثلا بار‌ها شاهد بودیم که پلیس حجم ترافیک جاده چالوس را سنگین اعلام کرده، اما مسافران به آن سمت می‌روند و هنگامی‌که در آن منطقه دچار حادثه می‌شوند از نیرو‌های امدادی توقع دارند که به سرعت امدادرسانی صورت بگیرد در حالی که خودور‌های امدادی نیز باید در همین حجم ترافیک باشند و قطعا روند امدادرسانی کُند خواهد شد.

محمودی گفت: رعایت نکات ایمنی و توصیه‌های امدادی سبب کاهش تصادفات جاده‌ای که بیشترین رتبه حوادث در تعطیلات عید هست؛ می‌شود.البته ناگفته نماند کاهش تصادفات جاده‌ای مستلزم هم‌افزایی نه تنها مردم بلکه مشارکت تنگاتنگ دستگاه‌های مسئول هم است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.