کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود بازگردانده می‌شوند

رئیس سازمان ملی مهاجرت:

رئیس سازمان ملی مهاجرت کودکان کار را در حوزه مهاجران از مهمترین مسئله دولت و این نهاد عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه بلندمدت، تصمیم داریم با همکاری سازمان بهزیستی و شهرداری تهران همه کودکان کار جمع‌آوری و کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشورهای متبوع خود بازگردانده شوند.

به گزارش شهروندآنلاین، رئیس سازمان ملی مهاجرت کودکان کار را در حوزه مهاجران از مهمترین مسئله دولت و این نهاد عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه بلندمدت، تصمیم داریم با همکاری سازمان بهزیستی و شهرداری تهران همه کودکان کار جمع‌آوری و کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشورهای متبوع خود بازگردانده شوند.

 عبدالله مبینی افزود: کودکان کار و خیابان که بخش قابل توجهی از آنان فرزندان اتباع و مهاجران هستند به ابزاری برای استثمار تبدیل شده‌اند.

وی، بیشتر کودکان کار، اتباع و مهاجران غیرقانونی هستند و اضافه کرد: کار کودکان گونه‌های مختلفی دارد. دو گروه از کودکان کار در دستور کار قرار می‌گیرند یکی آنهایی که زباله گردی می‌کنند و دیگری تکدی گری؛ کودکان زباله گرد به جمع آوری زباله از سطح شهرها برای کارفرماهای سودجوی خود می‌پردازند.

رئیس سازمان ملی مهاجرت، بهره‌وری از کودکان چه اتباع غیرمجاز و چه اتباع مجاز را اقدامی غیرقانونی و جرم توصیف کرد و توضیح داد: جمع آوری این کودکان نخستین اولویت سازمان ملی مهاجرت قرار دارد و به طور حتم کسانی که این کودکان را در کارهای اجباری بکار می‌گیرند مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

مبینی پیگیری، رصد و کشف باندهای مافیایی کودکان کار را از دیگر برنامه‌های سازمان ملی مهاجرت عنوان کرد و افزود: به غیر از موضوع کودکان کار اتباع، بنا داریم کودکان کار غیرتبعه را به چرخه تربیت و تحصیل بازگردانیم و دولت بر این تصمیم مصمم است.. ایرنا

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.