آغاز پویش «هلال رحمت» با توزیع ۳ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: با توزیع بیش از ۳ هزار بسته معیشتی و غذایی بین خانوارهای نیازمند در روزهای نخست ماه رمضان، پویش ملی «هلال رحمت» در آستانه حلول سال نو به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال ‌احمر ضمن اشاره به حمایت هلال ‌احمر از امنیت غذایی اقشار آسیب‌پذیر و ساکنان مناطق محروم روستایی و محلات کمتر برخوردار و حاشیه‌نشین شهری، گفت:هدف اصلی اجرای پویش ملی هلال رحمت را تخصیص بسته‌های حمایتی و معیشتی به خانوارهای کم‌برخوردار، برپایی سفره‌های مهربانی و توزیع افطاری بین روزه‌داران نیازمند، در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان است.

او با بیان اینکه در پویش هلال رحمت امسال، تلاش بر تحت پوشش قرار دادن حداکثری مناطق محروم و محلات کمتر برخوردار کشور نسبت به خدمات طرح است، افزود: پایش سال‌های اخیر سازمان داوطلبان نشان می‌دهد که با اجرای برنامه‌های حمایتی و کمک معیشتی و مداخلاتی که در جهت بهبود تغذیه و تامین امنیت غذایی نیازمندان از سوی جمعیت هلال‌ احمرصورت گرفته است، ارتقای سطح سلامت این طیف از هموطنان پیشرفت قابل قبولی داشته است که این موضوع به نوبه خود یکی از اهداف مهم هلال ‌احمر یعنی تأمین سلامت و کرامت انسان‌ها است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال ‌احمر بیان کرد: اقداماتی که در پویش هلال رحمت سال جدید انجام خواهد شد، با هم‌افزایی مشارکت‌های مردمی و همکاری‌های بین بخشی با حامیان، مؤسسات خیریه و تشکل‌های مردم‌نهاد انجام خواهد گرفت.

سلیمی در تشریح اقدامات صورت‌ گرفته در مرحله مقدماتی این پویش، گفت: بیش از ۳ هزار سبد معیشتی رمضانی و عیدانه در بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است و پیش‌بینی می‌کنیم، امسال حدود ۱۰۰ هزار بسته حمایتی بین جامعه هدف که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی یا مؤسسه خیریه نیستند، توزیع شود.

او در پایان تصریح کرد: در جریان اجرای پویش هلال رحمت و با به کارگیری کارشناسان سلامت تغذیه در مراکز جمعیت هلال ‌احمر استان‌ها، الگوی غذایی سالم و مورد نیاز بهره‌وران ارزیابی می‌شود و محتویات بسته‌های معیشتی با توجه به فرهنگ بومی و تغذیه‌ای در هر استان، تهیه و توزیع خواهد شد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.