اصلاح ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی از اصلاح ۷۲۵ نقطه حادثه خیز جاده کشور تا پایان سال خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین، “داریوش امانی” امروز یکشنبه در آیین سراسری آغاز اجرای پویش “چشم به‌راهیم” در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: ۸۷۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در کشور وجود دارد که تاکنون ۴۱۲ نقطه از آن برطرف شده است.

او بیان‌داشت: ۳۱۳ نقطه حادثه‌خیز نیز از گذشته وجود داشت که برطرف و رفع خطر شد که به این ترتیب تاکنون ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز رفع شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: این سازمان امسال ۳۴ هزار میلیارد تومان درآمد داشته ۳۰ هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

او اظهار داشت: در خصوص آسفالت نقاط حادثه‌خیز نیز انقلاب بزرگی در کشور انجام شده است، با این حال با وجودی که یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داریم اما اعتباری برای آن وجود ندارد.

او اضافه کرد در موضوع راه‌های روستایی نیز تعهد ما ساخت سه‌هزار کیلومتر از این راه‌ها بود که تا دیروز سه‌هزار و ۸۰ کیلومتر از آنها احداث شده و علاوه بر آن ۶هزار و ۶۰۰ کیلومتر نیز روکش آسفالت روستایی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص واردات ماشین آلات راهداری گفت: این موضوع به دلیل برخی مسائل و مشکلات اداری با وزارت صمت طولانی شد، اما قول می‌دهیم که از ابتدای سال آینده تعدادی از این ماشین‌آلات وارد شود، همچنین خرید ۲۰۰ دستگاه از این ماشین‌آلات از شرکت هپکو انجام شده است.

او در خاتمه در خصوص پیگیری موضوع هوشمندسازی گفت: بیسیم یکپارچه دیجیتال سازمان راهداری طرحی بود که سال‌ها بر زمین مانده بود اما اکنون موافقت آن از سازمان ارتباطات رادیویی گرفته شده و در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

امانی تاکید کرد: در طرح نوروزی سازمان راهداری ۹ هزار دستگاه ماشین آلات و یک هزار و ۲۰۰ راهدارخانه به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی هستند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.