یک پزشک – 600 زائر

385 پزشک سلامت حجاج را پوشش می‌دهند

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از آغاز روند معاینه زائران حج و پوشش سلامت حجاج توسط 385 پزشک خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در خصوص معاینات پزشکی پیش از اعزام به حج گفت: پس از هماهنگی‌های لازم با مدیران عامل هلال احمر در استان‌ها و مسئولین مربوطه، معاینات زائران در استان‌ها آغاز و آخرین توصیه‌ها نیز در خصوص بررسی سلامت زائران ابلاغ شد.

او افزود: در این روند سلامت زائران بررسی و آن دسته از متقاضیانی که مشکل حادی نداشته باشند، رویه تایید سلامت آنها تکمیل و ثبت نام آنها در کاروان‌ها کامل می‌شود.

مرعشی ادامه داد: آن دسته از زائرانی که بیماری صعب‌العلاج و یا توانایی لازم برای انجام مناسک حج را ندارند، ضرورت دارد از ثبت نام خودداری و شخص دیگری به نیابت از آنها، مناسک حج را به جا آورد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر خاطرنشان کرد: زائرانی که تایید سلامت شده اما بیماری‌هایی نه چندان دشوار از قبیل بیماری خفیف قلبی، ریوی، دیابت و فشار خون دارند، داروهای خود را به میزان کافی به همراه آورده و به توصیه‌های پزشکی کادر درمان توجه داشته باشند. در طول سفر حج نیاز است تا زائران با پزشک کاروان همکاری و مشورت لازم را داشته باشند.

او افزود: مجموعا 385 پزشک وظیفه تامین سلامت زائران را در حج برعهده دارند که برخی از آنها متخصصین مستقر در بیمارستان هستند. طبق برآورد انجام شده، هر پزشک، 600 زائر را معاینه و در طول ایام حج تحت پوشش درمانی قرار می‌دهد و بر همین اساس تمهیدات لازم اندیشیده شده تا در حوزه دارو و درمان مشکلی در ایام حج به وجود نیاید./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.