بهره‌مندی ۱۸۴ شهر و روستا از طرح نذر خدمت هلال احمر

رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به اجرای برنامه نذر خدمت در ۱۸۴ شهر و روستای کشور و در 2 سطح ملی و استانی، ارزش خدمات داوطلبانه ارائه شده به ۱۷۳ هزار بهره‌ور این برنامه را حدود ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش شهروند آنلاین،  وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان، به تشریح اقدامات و فعالیت‌های خادمان داوطلب مردمی در طرح توانمندسازی جوامع محلی، با عنوان برنامه «نذر خدمت»، پرداخت و گفت: رویکردهای برنامه نذر خدمت در حوزه‌های سلامت‌، معیشت‌، محیط زیست، آموزش، توانمندسازی،کارآفرینی و آبرسانی است و این برنامه در ۲ بخش ملی و استانی از نیمه آبان ماه سال جاری در سطح شهرها و روستاهای کمتر برخوردار و از پیش شناسایی شده آغاز شد.

وی ادامه داد: در رویکرد سلامت محور این برنامه بشردوستانه، ۶۵۱ نفر از داوطلبان کادر درمان به ۵۲ هزار و ۸۶۳ نفر خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی رایگان ارائه دادند.

رئیس سازمان داوطلبان افزود: در رویکرد کارآفرینی برنامه نذر خدمت امسال علاوه بر ارائه خدمات حمایتی به ارزش ۲۸۸ میلیارد ریال از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و هموار ساختن مسیر ایجاد کسب و کارهای محلی، تعداد ۱۳ هزار و ۴۴۶ سبد غذایی در قالب رویکرد معیشت محور بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است که ۵۳ هزار و ۴۶۸ نفر به صورت مستقیم از این خدمت بهره‌مند شدند.

سلیمی تشریح کرد: در رویکرد زیست محیطی و آبرسانی برنامه نذر خدمت، تامین لوازم و تجهیزات آبرسانی از قبیل لوله‌های پلی اتیلن، مخازن ذخیره آب، پمپ و اتصالات آب برای مناطق متاثر از خشکسالی و کم آبی در دستور کار قرار داشته است و به ۴۵ هزار و ۶۵۸ بهره‌ور خدمت‌رسانی شده که ارزش مالی آن ۳۷۳ میلیارد ریال برآورد شده است؛ ضمن اینکه کارگاه‌های مختلف آموزش و توانمندسازی نیز با شرکت ۲۱ هزار و ۱۴۳ فراگیر در شهرها و روستاهای جامعه هدف برگزار شده است.

وی ارزش ریالی مجموع خدمات داوطلبانه ارائه شده برنامه نذر خدمت را بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: تاکنون این برنامه در ۱۸۴ شهر و روستا برگزار شده است.

انتهای پیام/

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.