پویش نوروزی «ما چشم به راهیم» گامی مهم برای کاهش حوادث جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: اجرای طرح پویش نوروزی «ما چشم به راهیم» گامی مهم از سوی این سازمان در راستای کاهش حوادث جاده‌ای، ارتقای ایمنی و افزایش سطح فرهنگ رانندگی در بین رانندگان و سرنشینان خودرو اجرایی شده است.

به گزارش شهروند آنلاین، جواد حق لطفی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین در گفت‌وگو با  ایرنا اظهار داشت: سال گذشته طرح پویش نوروزی که برای دومین سال برگزار شده بود مورد توجه و علاقه مسافران، گردشگران و به خصوص رانندگان قرار گرفت و امسال نیز برای سومین سال شاهد برگزاری آن با عنوان «ما چشم به راهیم»  هستیم.

وی ادامه داد: پویش نوروزی «ما چشم به راهیم» در لاین شمال کیلومتر ۱۷ کنارگذر شمالی قزوین برگزاری می‌شود و تا ۱۲ فروردین ماه جاری نیز ادامه خواهد داشت.

حق لطفی خاطرنشان کرد: از آنجایی که همه ساله و در ایام نوروز شاهد حجم زیادی از سفرها هستیم و اینکه همواره به رانندگان توصیه شده به منظور حفظ و ایمنی خود و سرنشینان خودرو به ازای هر سه ساعت رانندگی حداقل ۲۰ دقیقه  استراحت کنند، تصمیم گرفته شد تا در هر استانی یکی از مجتمع‌های خدمات رفاهی برگزار کننده پویش‌های نوروزی به منظور رفع خستگی و خواب آلودگی رانندگان باشد.

وی، بیشترین علت تصادفات جاده‌ای استان و کشور، به خصوص در ایام تعطیلات و نوروز را خستگی و خواب آلودگی اعلام کرد و یادآور شد: اجرای برنامه‌های متنوع و شاد می‌تواند ضمن استراحت چند دقیقه‌ای برای رانندگان و سرنشینان خودرو، علاوه بر لذت سفر انرژی مضاعفی را نیز به آنان برای ادامه مسیر بدهد و همین مساله در نهایت موجب کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای نیز خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین تاکید کرد: در پویش «ما چشم به راهیم» علاوه بر اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، موضوعاتی از قبیل شرایط رانندگی در شب، خستگی و خواب آلودگی، استفاده صحیح از کمربند ایمنی سرنشینان خودرو، همراه داشتن لوازم ضروری سفر، اطمینان از سلامت خودرو و آشنایی رانندگان با اصول رانندگی در مواقع خاص مانند بارندگی و لغزندگی سطح جاده به افراد جامعه هدف ارایه می‌شود.

حق لطفی اضافه کرد: امسال علاوه بر اجرای نمایش‌های سنتی و مذهبی، بومی و محلی، اجرای موسیقی‌های سنتی، برگزاری مسابقه عکس، ۲ غرفه رسانه و کودک نیز برای اجرا اضافه شده است.

انتهای پیام/

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.