۱۷۷ کشته و ۶۲۰۰ مصدوم در تصادفات رانندگی ۵ روز گذشته

رئیس پلیس راهور گفت: با شروع تعطیلات نوروز در ۵ روز گذشته ١٧٧ نفر از هموطنان بر اثر تصادف در جاده‌ها جان خود را از دست دادند و ۶ هزار و ٢٠٠ نفر نیز مصدوم شدند.

به گزارش شهروند آنلاین، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور، روز سه‌شنبه در مراسم بازدید وزیر کشور از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: به این جمع‌بندی رسیدیم که در پایان تعطیلات و طرح نوروزی پلیس آمار را از طریق پزشکی قانونی اعلام کند.

وی اظهارداشت: طرح نوروزی پلیس با همکاری تمام سازمان‌های مرتبط از جمله اورژانس، امداد و نجات، هلال احمر و امداد خودرو از ٢۴ اسفند ماه آغاز شده و در محورهای مواصلاتی خدمات‌دهی صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور افزود: تاکنون مشکل خاصی در محورهای مواصلاتی نداشتیم به جز دو مورد که به علت وضعیت جوی هوا بود، همچنین جاده چالوس به علت ریزش سنگ شب گذشته ۲۸ اسفند مسدود شده بود اما صبح امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند بازگشایی شد.

وی گفت: در سه روز گذشته در محورهای جنوبی، غرب و جاده به سمت مشهد هم تراکم زیادی داشتند البته تاکنون نسبت به سال گذشته چهار درصد کاهش تردد داشتیم.

مهمترین عامل در تصادفات عامل انسانی است

سردار حسینی تاکید کرد: در هر صورت طرح نوروزی را به پایان می‌بریم اما مسأله مهم داشتن برنامه برای سال آینده است، مهمترین عامل در تصادفات عامل انسانی است ما نمی‌توانیم در تمام ٢٣٠ هزار کیلومتر راه‌ها حضور داشته باشیم بنابراین در نظر داریم بخشی از وظایف خود را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی گفت: موضوع برون‌سپاری یک سری وظایف و تنظیم نظام دقیق تشویق و تنبیه در رانندگی را مطرح کردیم که مورد تأیید معاون اول هم قرار گرفت و در نظر داریم در سال جدید در اولین فرصت جلسات آن را برگزار کنیم.

رئیس پلیس راهور افزود: همچنین طرح رتبه‌بندی رانندگان را هم در دستور کار داریم که نیاز به مطالعه با سرعت بالا دارد.

وی گفت: قول می‌دهم با اجرای این برنامه‌ها تا پایان دولت سیزدهم ١۵ تا ٢٠ درصد کاهش تصادفات را داشته باشیم و تا پایان دولت چهاردهم تعداد کشته‌شدگان بر اثر تصادف را به زیر ١٠ هزار نفر برسانیم که در این صورت در رده کشورهای اروپایی خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.