پرابوو سوبیانتو رئیس‌جمهوری اندونزی شد

کمیسیون انتخابات اندونزی سرانجام«پرابوو سوبیانتو» را به‌عنوان فرد پیروز این دور از انتخابات ریاست‌جمهوری کشور و در واقع رئیس جمهوری جدید کشور معرفی کرد.

به گزارش شهروندآنلاین از خبرگزاری شینهوا، کمیسیون انتخابات اندونزی اعلام کرد: پرابوو سوبیانتو به عنوان رئیس‌جمهوری جدید این کشور انتخاب شده است.

طبق این گزارش، رابوو در انتخابات ریاست‌جمهوری این دوره اندونزی که در ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) برگزار شده بود، با کسب ۵۸.۵۸ درصد آرا پیروز شد، چون بر اساس قوانین انتخابات این کشور، نامزدی که بیش از ۵۰ درصد آرا را در دور اول رای‌گیری و بیش از ۲۰ درصد آرا را در بیش از نیمی از استان‌ها و مناطق این کشور به دست آورد، مستقیما انتخاب می‌شود.

پیشتر احمد موزانی دبیر حزب پرابوو در رابطه با انتخابات اندونزی گفته بود که شمارش سریع آرای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نشان می‌دهد که پرابوو سوبیانتو وزیر دفاع اندونزی ۵۸ درصد آرا را از آن خود کرده است.

براساس این گزارش، پرابوو سوبیانتو ۷۲ ساله با کسب ۵۸ درصد آرای مردمی از رقبای خود آنیس باسودان فرماندار سابق جاکارتا و گنجار پرانوو فرماندار سابق جاوه مرکزی پیشی گرفته است.

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری اندونزی سومین دموکراسی بزرگ جهان، جانشین جوکو ویدودو تعیین شد.

اندونزی که اکنون یکی از تعیین‌کننده‌ترین کشورها در اقتصاد و سیاست شرق آسیا و جهان است، بزرگترین انتخابات یک روزه جهان را برگزار کرد.

حداقل سن رای دادن در اندونزی، ۱۷ سال است، تنها در جزیره جاوه ۱۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار رای دهنده ثبت شده است و یک میلیون و ۷۰۰ اندونزیایی توانستند از خارج از کشور رای دهند.

در تاریخ اندونزی چهار انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده و ۲۰ هزار ۶۱۶ کرسی در این انتخابات وجود دارد. ۵۸۰ کرسی در مجلس ملی برای کسب آرا در نظر گرفته شده است. ۱۸ حزب در انتخابات پارلمانی شرکت داشتند و ۲۵۸ هزار و ۶۰۲ نامزد برای انتخابات ثبت نام کرده بودند.

انتهای پیام/

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.