هلال‌احمر زیرساخت‌های آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار ایجاد کرد

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در سومین روز از سال جدید با حضور در مجتمع دانش‌آموزی بخش شهداد در استان کرمان، با محصلین این مجتمع دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش شهروند آنلاین، حجت‌الاسلام سید هاشم حسینی المدنی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در این بازدید، با اشاره به تعامل و همکاری تنگاتنگ جمعیت هلال‌احمر و وزرات آموزش و پرورش گفت: سازمان جوانان در مجتمع‌های دانش‌آموزی زیرساخت‌های اولیه و مهم جهت تحصیل دانش‌آموزان در مناطق کمتر برخوردار مهیا کرده است.

وی با اشاره به موفقیت دانش‌آموزان این مراکز در جایگاه‌های مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی، پژوهشی و همچنین پست‌های مهم مدیریتی در سطح ملی، افزود: محصلین مجتمع‌های دانش‌آموزی هلال‌احمر، آینده‌سازان کشور و دستاورد مهم سازمان جوانان خواهند بود.

این مقام مسئول به اعتبارات تخصص یافته مجتمع‌های دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: برگزاری اردوهای شکرانه و رفع نیازهای مهم و اولیه این مراکز از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته ویژه دانش‌آموزان این مراکز توسط سازمان جوانان است.

حسین المدنی خاطرنشان کرد: امروز با توجه به امکانات و شرایط موجود، کتاب‌های الکترونیکی، دوره‌های آموزشی رایگان که در دسترس همه دانش‌آموزان  قرار گرفته می‌توان گفت، تقریبا شرایط تحصیل برای همه در کشور فراهم شده است.

مانور تیم کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جوانان جمعیت هلال‌احمر استان کرمان برگزار شد

مانور تیم کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جوانان هلال‌احمر کرمان با حضور رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در کلوت‌های شهداد برگزار شد.

حسینی المدنی در حاشیه این برنامه با اشاره به همراهی تیم‌های آفرودسوار در امدادرسانی حوادث، افزود: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جمعیت هلال‌احمر و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، در هم افزایی عملیات‌های امداد ونجات بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به استقبال فدراسیون ورزشی از تفاهم‌نامه مذکور، خاطرنشان کرد: شجاعت، ریسک پذیری و مهارت رانندگی در مناطق صعب‌العبور، یکی از ارکان مهم در نجات جان انسان‌ها است.

این مقام مسئول به تجهیز خودروهای آفرود به کیف‌ کمک‌های اولیه تأکید کرد و گفت: فراگیری آموزه‌های امدادی نیز از ارکان بسیار مهم این تفاهم‌نامه است.

حسین المدنی با تاکید بر تعامل دائمی و تنگاتنگ بین هلال‌احمر و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، تصریح کرد: برگزاری مانور امداد ونجات مدوام و مستمر باعث هماهنگی بیشتر این دو مجموعه خواهد شد.

وی به برگزاری مانورهای امدادونجات هلال‌احمر و آفرودسواران اشاره کرد و گفت: ارتباطات رادیویی یکی از موارد بسیار مهمی است که در این مانور باید دیده شود.

رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر با اشاره به اینکه همیشه باید در کنار مردم قرار گرفت، افزود: در ایام نوروز تعامل و همکاری نیروهای هلال‌احمر و آفرودسوار باعث ارائه خدمات خوب به حادثه‌دیدگان خواهند داشت.

برپایی پست‌های نوروزی در ٣٠ کیلومتری شهرها

حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی المدنی با حضور در کنار دانش‌آموزان مجتمع دانش‌آموزی شهداد در ارتباط ویدئو کنفرانسی با جلسه ستاد خدمات نوروزی هلال‌احمر، بیان کرد: تیم‌های آفرودسوار در امدادرسانی و نجات جان انسان‌ها، یک بازوی خوب و مهم برای جمعیت هلال‌‌احمر محسوب می‌شوند.

وی به مانور تیم کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جوانان جمعیت هلال‌احمر استان کرمان در شهداد اشاره کرد و گفت: در استان کرمان از ظرفیت تیم های آفرودسوار در عملیات‌های امداد ونجات به خوبی استفاده شده است.

وی ضمن قدردانی از خدمات جوانان در  پست‌های نوروزی، بیان کرد: با توجه به آغاز موج دوم سفرهای نوروزی، ایستگاه‌های خدمات بشردوستانه در ٣٠ کیلومتری شهرها برپا شود.

حسین المدنی افزود: پست‌های نوروزی باید آنچنان با شور و نشاط برپا شود که رانندگان و مسافران ترغیب شوند، لحظاتی برای حضور در این پست‌ها توقف و استراحت کنند.

گفتنی است، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در سفر یک روزه به استان کرمان از پست‌های خدمات بشردوستانه نوروزی شهرهای شهداد، ماهان و کرمان بازدید و همچنین طرح نمادرس و اتاق آماده عملیات تیم سحر افتتاح و با خانواده شهدای امدادگر حادثه تروریستی کرمان و جمعی از دبیران کانون‌های جوانان دیدار و گفت وگو کرد.
انتهای پیام/

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.