جلب رضایت دو خانواده داغدیده برای نجات از اعدام

این مرد 13سال در زندان ماند تا توانست از مجازات مرگ رهایی یابد

قاتل دو مرد توانست با جلب رضایت اولیای دم هردو پرونده‌اش، از مجازات مرگ نجات پیدا کند. این مرد از سال 86 به جرم قتل در زندان بود. او که در یک‌قدمی چوبه دار قرار گرفته بود، با کشتن یکی از هم‌سلولی‌هایش، بار دیگر با مجازات اعدام روبه‌رو شد.

سیامک که سعی داشت اولیای دم پرونده‌اش، درخصوص نخستین جنایت را جلب کند، حالا باید از یک خانواده داغدیده دیگر رضایت می‌گرفت. در نهایت او بعد از 13سال از اعدام رها شد و توانست از پشت میله‌های زندان نیز آزاد شود. این درحالی است که این اعدامی، جرم کلاهبرداری از داخل زندان و شرکت درگیری مرگبار با وحید مرادی را هم در پرونده قضائی خود داشت.

نخستین قتل

هشتم آبان سال 86 بود که سیامک نخستین جنایت خود را مرتکب شد. همه چیز از یک درگیری و کل‌کل شروع شده بود. سیامک با دوستانش درگیری داشت. آنها به خاطر همین کری‌خوانی‌ها یک روز با یکدیگر قرار می‌گذارند. این قرار در نهایت با جنایت پایان می‌یابد. سیامک در جريان این درگيري در پايتخت جوانی را به قتل رساند. او خيلی زود از سوی پليس دستگير شد و به جرم خود اعتراف کرد. او گفت که با انگیزه انتقام‌جویی دست به این قتل زده است.

حکم قصاص

سیامک صحنه قتل را بازسازی کرد و پای میز محاکمه رفت. قضات دادگاه او را به قصاص محکوم کردند. این حکم به تأیید قضات دیوان‌عالی کشور نیز رسید. پرونده به مرحله اجرا درآمده بود. سیامک نیز سعی داشت از خانواده اولیای دم رضایت بگیرد، ولی آنها به هیچ‌عنوان راضی نمی‌شدند.

دومین جنایت در زندان

این مرد درحالی که به ایستگاه آخر رسیده بود و انتظار اجرای حکم اعدام را می‌کشید، بار دیگر در زندان مرتکب قتل شد. 6سال از نخستین جنایتش می‌گذشت. مرداد سال 94 در یک درگیری در زندان، یکی از زندانیان را کشت. بنابراین بار دیگر در مقابل اتهام قتل قرار گرفت. او یک قاتل را کشته بود.

مقتول مردی بود که در مرداد سال 84 يک راننده تاكسی کشته و به قصاص محكوم شده بود. او هم مانند سيامک انتظار اجرای حكم قصاصش را می‌كشيد، اما پس از درگیری از سوی سیامک به قتل رسید. آنها با یکدیگر اختلاف قدیمی داشتند. در نهایت نیز سيامک سر مقتول را به آكواريوم خالی كه كنار راهرو قرار داشت، كوبيد. پس از این اتفاق، سيامک به اتهام دومين جنايت محاكمه شد. قضات دادگاه بار دیگر او را به قصاص محکوم کردند.

کلاهبرداری تلفنی

دومين حكم قصاص اين مرد نيز در ديوان‌عالی كشور تأييد شد و او همچنان در انتظار اجرای حكم بود. اولياي دم در هر دو پرونده اصرار به اجرای حكم اعدام داشتند. سیامک یک‌بار پای چوبه دار رفت، اما با گریه و التماس توانست مهلت بگیرد. او اعدام نشد و دوباره به زندان برگشت.

در این مهلت به دست آمده او سعی کرد رضایت خانواده‌های مقتول را جلب کند، تا اینکه در نهایت خانواده‌ها خواستار ديه شدند و از قصاص صرف‌نظر کردند. اما مرد زندانی برای جوركردن پول ديه و آزادی یک نقشه كلاهبردار كشيد. شگرد کلاهبرداری‌اش همان شگرد معروف این روزها بود. او از داخل زندان با افراد مختلف تماس ‌می‌گرفت. با چرب‌زبانی اعتماد آنها را جلب می‌كرد. سپس به بهانه‌های مختلف از جمله برنده‌شدن در قرعه‌كشی، مالباختگان را پای دستگاه خودپرداز می‌كشاند. بعد از آن نیز، با ترفند خاص حساب‌شان را خالی می‌كرد.
کلاهبرداری‌های سیامک خیلی زود لو رفت. این‌بار پرونده ديگری در خصوص كلاهبرداری‌های سريالی برای او تشكيل شد. اين مرد به همین اتهام در دادگاه محاكمه و به 7سال زندان محكوم شد، تا اینکه چندوقت بعد موفق شد پول دیه یکی از مقتولان را جور کند.

درگيری با وحيد مرادی

سيامک از اولين حكم قصاص رهايی یافت. هنوز پرونده دومین جنایتش درجریان بود که او در زندان با وحید مرادی درگیر شد. درگیری معروفی که به قتل وحید مرادی ختم شد. در بررسی‌ها مشخص شد که سیامک، وحید مرادی را با چاقو زخمی کرده بود. این ماجرا تيرماه سال 97 در زندان ‌رجايی‌شهر رخ داد. سيامک هنگام درگيری با چاقو يک ضربه به كمر وحيد زده و او را زخمی كرده بود. او به اتهام زخمی‌كردن شرور معروف نيز، به پرداخت ديه و 3سال زندان محكوم شد.

پایان 13سال حبس

سیامک در زمانی که زندان بود، از تلاشش برای گرفتن رضايت در دومين پرونده قتل دست نکشید، تا اینکه توانست رضایت خانواده دومین مقتول را نیز جلب کند. او در نهایت از مجازات اعدام گريخت. اتهامات او تنها كلاهبرداری در زندان و شركت در درگيری منجر به قتل وحيد مرادی بود.

درخصوص دو قتل نیز از لحاظ جنبه عمومی جرم در قتل اول به 10سال زندان و در قتل دوم به 8سال زندان محكوم شد. او که 13سال در زندان مانده بود، از آنجایی که باید بالاترین حکم در خصوص او اجرا می‌شد، توانست از پشت میله‌های زندان خلاص شود. او چند روز پيش بعد از گذشت 13سال از زندان آزاد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.