جنگ علیه کودکان غزه

یونیسف:تاکنون بیش از 13 هزار کودک جان خود را از ذست داده‌اند

صندوق کودکان سازمان ملل با اشاره به اینکه آمار کشتار کودکان در غزه بسیار وحشتناک و غیرطبیعی است، تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه را جنگ علیه کودکان نامیده و تاکید کرد که این منطقه دیگر جای زندگی برای کودکان نیست.

به گزارش شهروند آنلاین، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارش جدید خود درباره وضعیت وحشتناک کودکان غزه در سایه محاصره و تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر اعلام کرد آنچه که در نوار غزه درحال وقوع است، جنگ علیه کودکان است و اکنون دیگر غزه مکان مناسبی برای کودکان نیست.

«جیمز الدر» سخنگوی یونیسف که از زمان آغاز جنگ تاکنون 2 بار به غزه رفته است در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفت که کودکان بیشترین آسیب را در غزه می‌بینند و ما اتفاقی که در آنجا می‌افتد را به عنوان جنگ علیه کودکان توصیف می‌کنیم.

او افزود که معمولا در همه جنگ‌ها و بحران‌ها، کودکان آسیب پذیرترین قشر هستند و اغلب حدود 20 درصد تلفات مربوط به آنهاست اما در غزه این رقم نزدیک به 40 درصد است؛ زیرا از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون بیش از ده هزار کودک جان خود را از دست داده‌اند و این رقم به شکل وحشتناکی رو به افزایش است. علاوه بر آن کودکان غزه در معرض فشار روانی زیادی قرار دارند و تنها راه برای رسیدگی به آنها، برقراری آتش‌بس است.

این مسئول یونیسف تاکید کرد که غزه دیگر برای بیش از یک میلیون کودکی که در آن هستند جای مناسبی برای زندگی نیست.

به گزارش یونیسف، در طول بیش از 5 ماه جنگ مداوم اسرائیل در نوار غزه، بیش از 13 هزار کودک جان خود را از دست داده و هزاران کودک دیگر هم زخمی شده‌اند.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف هفته قبل در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا گفت که این میزان مرگ و میری که طی چند ماه در غزه شاهد آن بودیم، در هیچ درگیری دیگری در هیچ کجای جهان تاکنون اتفاق نیفتاده است. بسیاری از کودکان غزه از کم‌خونی شدید و سوء تغذیه حاد رنج می‌برند و حتی دیگر انرژی برای گریه کردن هم ندارند. این درحالی است که چالش‌های زیادی در برابر ورود کاروان‌های کمک‌رسانی به غزه وجود دارد.

در شرایطی که کودکان غزه بزرگترین قربانی جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر و جنگ گرسنگی این رژیم علیه غزه هستند، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس آنروا جنگ کنونی رژیم صهیونیستی در غزه را جنگ علیه کودکان دانسته و گفت که تعداد کودکانی که تنها در 4 ماه در غزه جان خود را از دست داده‌اند از همه کودکانی که در خلال 4 سال در همه درگیری‌های جهان جان باخته‌اند بیشتر است.

آنروا اعلام کرد که سوءتغذیه میان کودکان غزه به سرعت گسترش یافته و به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است و قحطی واقعی در کمین است./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.