خطر جنگ جهانی چقدر نزدیک است؟

نتایج یک نظرسنجی:اکثر آمریکایی‌ها به وقوع جنگ جهانی سوم طی پنج تا ۱۰ سال آتی باور دارند

تحقیقات موسسه نظرسنجی «یوگاو» (YouGov) حاکی است که اکثر آمریکایی‌ها به احتمال وقوع جنگ جهانی دیگری طی پنج تا ۱۰ سال آینده باور دارند و درصد بالایی می‌گویند که ایالات متحده به چنین جنگی وارد خواهد شد.

به گزارش شهروند آنلاین، تارنمای رسانه آمریکایی «هیل» (TheHill) با انتشار این مطلب نوشت: بنابر تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه نظرسنجی «یوگاو» (YouGov) ۶۱ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند طی پنج تا ۱۰ سال آینده احتمال وقوع جنگ جهانی دیگری وجود دارد و این درحالی است که ۱۸ درصد از آمریکایی‌ها دراین نظرسنجی احتمال چنین جنگی را بعید دانسته‌اند.

دیگر نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که ۵۳ درصد از آمریکایی‌ها گفته‌اند کشورهای غربی و متحدانشان در مقابله با روسیه پیروز خواهند شد و تنها ۱۱ درصد گفته‌اند مسکو و متحدانش بر غرب پیروز خواهند بود.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۷۷ درصد از آمریکایی‌ها بر این باورند که چنانچه جنگ جهانی دیگری رخ دهد، آمریکا به آن وارد خواهد شد، و تنها ۱۸ درصد نظری مخالف دارند.

۶۹ درصد از پرسش شوندگان آمریکایی نیز گفته‌اند چین نیز درگیر چنین جنگی خواهد شد.

دیگر نتایج این نظرسنجی حاکی است که ۶۷ درصد از آمریکایی بر این باورند که انگلیس نیز در سمت آمریکا وارد چنین جنگی خواهد شد، و ۵۸ درصد از آمریکایی‌ها هم رژیم صهیونیستی را همسو با آمریکا در چنین جنگی همراه می‌دانند.

در این بررسی ۳۸ درصد از آمریکایی‌ها از اقدام «تلافی‌جویانه اتمی» آمریکا درصورتی که خاک این کشور مورد حمله با سلاح هسته‌ای قرار گیرد، حمایت کرده‌اند.

تارنمای خبری هیل اضافه کرد: جارد موسکوویتز (Jared Moskowitz) نماینده حزب دموکرات از ایالت فلوریدا ماه گذشته گفته بود که اظهارات اخیر دونالد ترامپ به عنوان نامزد انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا در مورد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، زمینه را برای جنگ جهانی دیگری فراهم می‌کند. ترامپ گفته بود که در صورت تعلل و اهمال کشورهای اروپایی از پرداخت تعهدات خود به ناتو، از آنها در برابر حمله روسیه دفاع نخواهد کرد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.