مشارکت مردم؛مولفه مهم برای کاهش تلفات در حوادث

سمیه رفیعی با اشاره به تلاش‌های امدادگران در ایام نوروز گفت: مشارکت مردم می‌تواند گره‌گشای عرصه حوادث و سوانح باشد و میزان تلفات را کاهش دهد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ سمیه رفیعی، نماینده مجلس و عضو شورای عالی جمعیت در جلسه ستاد نوروزی هلال احمر گفت: هلال احمر تعطیلی و استراحت ندارد و در تمام لحظات روز و شب در حال کمک‌رسانی به مردم است. این امر در ایام نوروز که در سطح کشور در حال تردد هستیم، به وضوح مشاهده می‌شود.

او افزود: حضور هلال احمر امسال پررنگ‌تر از سال‌های قبل است و نشان می‌دهد که تمهیدات لازم برای نوروزی ایمن اندیشیده شده است.

رفیعی ادامه داد: بی‌شک ارزش خدمات‌رسانی به مردم بالاتر از هر اقدام دیگری است و هلال احمر در این عرصه پیشتاز است. مصداق بارز این خدمت‌رسانی کمک به مردم غیور سیستان و بلوچستان در سیل اخیر بود.

عضو شورای عالی جمعیت تاکید کرد: هلال احمر در سیل سیستان و بلوچستان درخشان ظاهر شد و در اسرع وقت به کمک مردم رسیدند. هلال احمر به خوبی توانست آلام آسیب‌دیدگان را کاهش دهد و تا آخرین لحظه به مردم خدمت کند. مشخصا در تمامی عرصه‌ها وظیفه هلال احمر سخت است و به همین علت باید به سمت مشارکت مردم رفت. مشارکت مردم، مولفه مهم برای کاهش تلفات در حوادث است.

او افزود: پیشگیری و آموزش کمک بسزایی به کشور می‌کند و می‌تواند کشور را در مقابل حوادث، ایمن سازد. آگاهی‌بخشی به مردم اصلی اساسی در این حوزه است و باید مورد توجه جدی باشد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.