دولتی که نشد،ندارد

مخبر: بازسازی طرح ملی محور «طویر-دزدبُن» کندوان باجدیت دنبال شود

معاون اول رئیس جمهور گفت: بازسازی طرح ملی محور طویر-دزدبن باهدف خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به گردشگران و مسافران باجدیت از سوی مسئولان امر دنبال شود.

به گزارش شهروند آنلاین، محمد مخبر روز سه شنبه در حاشیه بازدید از محور کندوان افزود: دولت سیزدهم در سال‌های اخیر برای افتتاح قطعه دوم آزاد راه تهران- شمال تلاش‌های قابل توجهی انجام داد و اکنون زیر بار ترافیک رفته است و عملیات اجرایی قطعه سوم این محور هم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دست انجام است.

او خاطرنشان کرد: با توجه به تردد قابل توجه مسافران از محور کندوان بازسازی و تکمیل طرح‌های زیرساختی این محور با جدیت در دستور کار قرار دارد.

معاون اول رئیس جمهور امروز سه‌شنبه به همراه وزیر راه و شهرسازی و استاندار مازندران از طرح ملی تعریض محور طویر-دزدبن کندوان بازدید سرزده داشت و بر ضرورت تکمیل و بازسازی این طرح تاکید کرد.

طرح ملی تعریض حدفاصل طویر مرزن آباد تا دزدبن واقع در جاده کندوان پس از گذشت ۱۳ سال که به بهره‌برداری نرسیده با نگاه ویژه اعتباری دولت مردمی در ۲ سال گذشته، امیدواری به تکمیل آن را زیاد کرده است.

عملیات اجرایی این طرح به طول حدود ۲۰ کیلومتر از سال ۱۳۸۹ شروع شد و بر اساس برنامه اعلامی قرار بود از حدود پنج کیلومتر درست در امتداد قطعه چهار آزاد راه تهران – شمال پیش از شهر مرزن آباد شروع و تا منطقه دزدبن در مسیر جاده کندوان ادامه یابد منتهی بنا به گفته برخی از کارشناسان و مسئولان روند اجرای این طرح به علت وجود موانع و بروکراسی‌های اداری با مشکلات و موانع فراوانی برخورد کرد به طوری که این وضعیت حتی به وقفه چندین ساله روند اجرای این طرح منجر شد.

رفع گره‌های کور ترافیکی در راستای بهره‌برداری از قطعه چهار آزاد راه تهران – شمال در محدوده شهری مرزن آباد، جلوگیری از یکطرفه شدن جاده کندوان در زمان اوج سفرها از منطقه دزدبن تا مرزن آباد و در نهایت رفع نگرانی و دغدغه چندین ساله ساکنان نقاط شهری و روستایی پیرامون بخش مرزن آباد ناشی از این معضل ادامه‌دار از مهم ترین اهدافی است که برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده بود.

مسئولان امر با اشاره به قدمت بیش از ۸۰ ساله جاده تاریخی کندوان اتمام این طرح را با توجه به مشکلات همیشگی مردم، مسافران و گردشگران به خاطر معضل ترافیک و حادثه خیزی مسیر ضرورتی اجتناب ناپذیر می‌دانند.

محور کرج – چالوس جزو یکی از شبکه‌های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت‌انگیز، جاذبه‌های تاریخی و کوتاه بودن بعد مسافت در تمامی فصول به ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج – چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می‌کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می‌رسد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.