باورنکردنی؛ ایران نمی‌خواهد در جام‌جهانی داور داشته باشد!

با خط‌خوردن علیرضا فغانی از لیست بین‌المللی، ایران نماینده‌ای در میان داوران جام‌جهانی ندارد

کمیته داوران تصمیم به خط‌زدن نام علیرضا فغانی از لیست داوران بین‌المللی ایران گرفته؛ تصمیمی که اعتراض‌های زیادی را در پی داشته است.

علیرضا فغانی از سال گذشته تصمیم به مهاجرت گرفت و ایران را به مقصد استرالیا ترک کرد. این داور بین‌المللی فوتبال ایران که در سال‌های اخیر مسابقات بزرگی را قضاوت کرده، در یک‌سال اخیر در لیگ فوتبال استرالیا سوت زده، اما با نام ایران در مسابقات بین‌المللی حضور پیدا می‌کند.

حالا بعد از گذشت یک‌سال خبر رسیده که فدراسیون نام این داور را به دلیل حضورنداشتن در ایران از لیست بین‌المللی خارج کرده است؛ اتفاقی که تبعات زیادی برای فوتبال ایران دارد. در واقع نه‌تنها فغانی دیگر شانسی برای قضاوت در جام‌جهانی 2022 قطر نخواهد داشت؛ بلکه هیچ داوری از ایران در سال‌های اخیر نتوانسته در مسابقات بین‌المللی سطح بالا قضاوت کند و شانسی برای قضاوت در جام‌جهانی ندارد.

حیدر سلیمانی، یکی از کارشناسان داوری است که موضوع کناررفتن فغانی از لیست بین‌المللی را در روزهای سکوت کمیته داوران تأیید کرده و گفته پیگیر ماجراست. او در این‌باره می‌گوید: «من شب گذشته با فغانی صحبت کردم و متوجه شدم که این اتفاق رخ داده است. از صبح هم پیگیر هستم که با وزارت ورزش ارتباط بگیرم. با آقایان احمدی و علی‌نژاد، معاونان وزارت ورزش تماس گرفتم تا بلکه وزیر ورزش به ماجرا ورود کند؛ چون این یک موضوع ملی است. این‌طور که من متوجه شدم، کنارگذاشته‌شدن فغانی از لیست بین‌المللی با نظر شخصی در کمیته داوران صورت گرفته است. گویا دوستان در کمیته داوران برای خودشان قانونی گذاشتند که اگر هر داوری یک‌سال در ایران قضاوت نکرده باشد، از لیست بین‌المللی خارج می‌شود. این درحالی است که فیفا گفته داوری که در جام‌جهانی قضاوت می‌کند، باید در دوسال منتهی به جام‌جهانی حداقل چند بازی را در کشور خودش سوت بزند.»

بدین ترتیب به نظر می‌رسد علیرضا فغانی که در سال‌های اخیر رقابت‌های بزرگی همچون فینال المپیک ریو و دیدار رده‌بندی جام‌جهانی 2018 را قضاوت کرده بود، از این پس نمی‌تواند با نام ایران در مسابقات بین‌المللی حاضر شود و ایران هم قصد دارد داور دیگری را جایگزین او کند.

از موعود بنیادی‌فر به‌عنوان جانشین فغانی در لیست الیت نام برده می‌شود که همراه با دو کمک‌داور همیشگی فغانی یعنی ابوالفضلی و منصوری از این پس در مسابقات بین‌المللی حاضر خواهد شد، اما تقریبا هیچ شانسی برای رسیدن به جام‌جهانی ندارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.