نوروزِ متفاوتِ امدادگران،نجاتگران و داوطلبان

پرحادثه‌ترین کوهستان‌های کشور در تعطیلات کدامند؟

سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر ضمن تشریح خدمات هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳ اعلام کرد که بیشترین عملیات‌های کوهستان در استان‌های فارس، مازندران و ایلام به وقوع پیوسته است.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ علی درویش پور سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر گفت: هلال احمر در طرح نوروزی ۱۴۰۳ با به کارگیری ۱۳۴ هزار و ۱۲۱ نفر (رشد ۷۶ درصدی) از کادر و نیروهای داوطلب و همچنین آماد‌باش کلیه مراکز عملیاتی شامل ۴۲۵۸ پایگاه و پست‌های نوروزی رشد (۹۷/۵ درصدی) با تاکید بر ۱۰۲ نقطه پرحادثه اعلام شده توسط کمیسیون ایمنی راه‌ها جهت ارائه خدمات امداد و نجات و بشردوستانه به هموطنان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا امروز جمعه ۱۰ فروردین اقدام به خدمات‌رسانی کرده‌اند.

ارائه خدمات به بیش از ۴ میلیون نفر از هموطنان طی ۱۵ روز گذشته

سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر افزود: طی ۱۵ گذشته از طرح نوروزی ۱۴۰۳ جمعیت هلال احمر به بیش از ۴ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۱۸۸ نفر از هموطنان خدمات بشر دوستانه و امداد و نجات ارائه شده است.

انجام ۲۹۰۵ عملیات و خدمات امداد و نجات طی ۱۵ روز گذشته از طرح نوروزی ۱۴۰۳

به گفته این مقام مسئول؛ از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳ در سطح کشور توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر ۲۹۰۵ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات صورت پذیرفت که ۱۸۱۱ مورد آن عملیات‌های امداد و نجات معادل ۶۲ درصد کل عملیات ها شامل حوادث جاده‌ای، کوهستان جوی و …. است.

امدادرسانی به بیش از ۲۳ هزار نفر آسیب دیده طی ۱۵ روز گذشته توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر

سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر افزود: در طرح نوروزی ۱۴۰۳ به ۲۳ هزار و ۱۲۸ نفر از آسیب دیدگان و در راه ماندگان توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر خدمات لازم امداد و نجات ارائه شده است.

درویش پور گفت: طی ۱۵ روز گذشته ۱۰۵۱ مصدوم و بیمار توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۲۵۹۹ مصدوم و بیمار در محل حادثه درمان شدند.

درویش پور افزود: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ نجاتگران جمعیت هلال احمر ۱۲۸۲ مورد عملیات امداد و نجات جاده ای را در محورهای برون شهری به انجام رسانده اند که ۲۰۰ مصدوم محبوس در خودروها رهاسازی شده‌اند.

مراجعه بیش از ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر طی ۱۵ روز گذشته به پستهای ایمنی و سلامت سفر

سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر افزود: طی ۱۵ روز گذشته از طرح نوروزی ۳ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۷۰۹ نفر از هموطنان به پست‌های ایمنی و سلامت سفر سازمان جوانان جمعیت هلال احمر مراجعه و خدمات لازم بشر دوستانه را دریافت کردند که منجر به مشارکت ۴۰۹ هزار و ۸۸۰ نفر در پویش بهرفت شده است.

ارائه خدمات بشردوستانه به بیش از ۹۳۸ هزار نفر طی ۱۵ روز گذشته از طرح نورزی ۱۴۰۳

او ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳ و تا ۰۹ فروردین سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به ۹۳۸ هزار و ۷۱۵ نفر از هموطنان در طرح‌های هلال رحمت با ۸۱۳ هزار و ۷۳۲ نفر، پایش سلامت با ۱۱۰ هزار و ۳۷۹ نفر و طرح نیابت ۹۱۲۲ نفر خدمات لازم داوطلبانه را ارائه کرده است.

ارائه خدمات درمانی به بیش از ۱۳۱ هزار نفر از بیماران و حجاج در طرح نوروزی ۱۴۰۳

به گفته این مقام مسئول؛ طی ۱۵ روز گذشته از طرح نوروزی ۱۴۰۳ در مراکز درمانی توانبخشی داروخانه‌ها و مرکز حج و زیارت خدمات لازم درمانی به ۱۳۱ هزار و ۶۳۶ نفر از مراجعین ارائه شده است.

او خاطرنشان کرد: همچنین خدمات درمانی و تخصصی به ۶۷۱۵۳ نفر از بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر خدمات ارائه شده است.

درویش پور گفت: به نسخه‌های درمانی ۶۲۰۲۲ بیمار توسط داروخانه‌های جمعیت هلال احمر پاسخ داده شده و ۲۴۶۱ دوز واکسن در مراکز حج و زیارت جمعیت هلال احمر برای حجاج تزریق شده است.

رشد ۴۸ درصدی عملیات امداد و نجات در سوانح جوی در طرح نوروزی ۱۴۰۳

او اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳ تا ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ نجاتگران جمعیت هلال احمر در ۲۶ استان کشور به ۱۱ هزار و ۸۷۱ نفر آسیب دیده و در راه مانده خدمات لازم امداد و نجات ارائه دادند طی این مدت ۲۵۰ نفر از در راه ماندگان به مناطق امن انتقال و ۶۹۵ واحد مسکونی از آب و گل و لای تخلیه شد.

سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر افزود: همچنین طی این مدت ۳۸۳ خودرو در راه مانده ناشی از کولاک برف در محورهای کوهستانی رهاسازی شدند و با برپایی ۱۴۴ چادر امدادی و انتقال افراد در راه مانده در محل‌های اسکان اضطراری از پیش تعیین شده به ۹۶۸ نفر آسیب دیده و در راه مانده اسکان اضطراری ارائه شده است.

او خاطر نشان کرد: در طرح نوروزی ۱۴۰۳ بیشترین امدادرسانی افراد آسیب دیده و در راه مانده در سوانح جوی به ترتیب در استان‌های خوزستان با ۳۹۹۶ نفر فارس با ۲۷۹۳ نفر و کهگیلویه و بویراحمد با ۲۱۱۹ نفر را شامل می‌شود.

رشد ۶ درصدی عملیات امداد و نجات در ارتفاعات کوهستان و مناطق جنگلی و کویری در طرح نوروزی ۱۴۰۳

درویش پور ادامه داد: طی ۱۵ روز گذشته از طرح نوروزی ۱۴۰۳ نجاتگران جمعیت هلال احمر به حضور در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی و کویری ۲۴ استان کشور و با انجام ۱۱۷ عملیات امداد و نجات ۶۹ نفر مفقودی و در راه مانده به مناطق امن انتقال و ۳۱ مصدوم به مراکز درمانی انتقال و ۱۶ نفر مصدوم در محل حادثه درمان شدند. استان‌های فارس، مازندران و ایلام بیشترین حوادث کوهستان را داشته‌اند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.