همراهی هواداران با لیموزین

اردوکشی خیابانی آقای ترامپ؛ آیا راهپیمایی ماگا میلیونی بود؟

هواداران ترامپ در واشنگتن به خیابان‌ها ریختند. رأی‌دهندگان به ترامپ با تجمع در حوالی کاخ سفید از کاندیدای انتخاب‌نشده خود حمایت کردند. ترامپ با لیموزین گشت کوتاهی بین هواداران زد و سپس به زمین گلف رفت. او کماکان از پذیرش شکست و اذعان به پیروزی بایدن طفره می‌رود.

شهروند آنلاین: صد‌ها تن از هوداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه در واشنگتن تظاهرات کردند و مدعی پیروزی او در انتخابات سوم نوامبر شدند.

حامیان ترامپ در حالی بر تقلب در شمارش آرا و پیروزی نامزد مورد علاقه خود در انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید دارند که هنوز هیچ مدرک و سند قابل قبولی از سوی وکلای رئیس‌جمهوری مبنی بر انجام تخلفات تأثیرگذار بر نتیجه آرا ارایه نشده و جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها همچنان به‌عنوان فرد پیروز و رئیس‌جمهوری منتخب ایالات متحده شناخته می‌شود.

تظاهرات روز شنبه، چهاردهم نوامبر در واشنگتن به دعوت گروه‌های راست‌افراطی صورت گرفته است. معترضان فریاد می‌زنند که رأی‌شان دزدیده شده است.

روز شنبه چهاردهم نوامبر، هوادارانی که در فریدام پلازا (قصر آزادی) در نزدیکی کاخ سفید جمع شده بودند، شعار می‌دادند: «چهارسال دیگر… . ما ترامپ را می‌خواهیم.»

حامیان سرسخت ترامپ در این تظاهرات، گروه راست‌افراطی «پراد بویز»، طرفداران تئوری توطئه (کیوانان)، ملی‌گراهای تندرو و شبه‌نظامی‌های نئونازی بودند.

به دلیل شرکت شبه‌نظامیان دست راستی در این تظاهرات، پلیس حضوری سنگینی در واشنگتن داشت تا مانع درگیری آنها با مخالفان شود که در مراسم دیگری در برابر دیوان‌عالی گرد آمده بودند.

پیش از تجمع هواداران، ترامپ در توییتر گفته بود که به میان آنها خواهد رفت اما این وعده را صرفا با دورزدن کوتاهی در یک لیموزین ضدگلوله عملی کرد. او از پشت شیشه‌های بسته لیموزین، به حاضران دست تکان داد و سپس برای بازی به زمین گلف رفت.

هواداران ترامپ برای تظاهرات راهپیمایی میلیونی ماگا «Millionen-MAGA- Marsch» در شبکه‌های اجتماعی تبلیغات وسیعی کرده بودند و بخش بزرگی از مرکز شهر واشنگتن به همین دلیل مسدود و محاصره شده بود.

MAGA ترکیبی از مخفف سه شعار است: «عظمت برای آمریکا»، «راهپیمایی برای ترامپ» و «دزدیدن کاخ سفید موقوف».

دونالد ترامپ بدون ارایه مستندات و شواهد قانونی، پیروزی بایدن را ناشی از تقلب در انتخابات معرفی می‌کند. دستگاه اداری دولت نیز جلوی هرگونه اقدام تیم بایدن برای انتقال قدرت در بیستم ژانویه را گرفته است.

آژانس امنیت ملی آمریکا ادعای تقلب در انتخابات را مردود می‌داند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.