6 ضلعی قهرمانی لیگ‌برتر را بشناسید

به نظر می‌رسد قهرمان لیگ بیستم از بین 6 تیم با ستاره‌های نسبتا پرتعداد رونمایی خواهد شد

بررسی بازی‌های دو هفته نخست لیگ بیستم نشان می‌دهد 6 تیم در این فصل مدعی قهرمانی خواهند بود.

پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور که در سال‌های اخیر همواره از نظر اسمی جزو مدعیان لیگ بودند و با هر مربی و هر بازیکنی نمی‌شود به راحتی از نام آنها گذشت. در این فصل هم وضعیت هر 4 تیم از نظر مهره‌ای و حضور مربیان سرشناس در رأس کادرفنی مناسب است؛ اگرچه در دوهفته وضعیت این 4 تیم مدعی هم متفاوت بوده است. بازی‌های دوهفته اول لیگ بیستم نشان می‌دهد در این فصل می‌توان فولاد و حتی گل‌گهر سیرجان را هم جزو مدعیان قهرمانی قرار داد تا بدین ترتیب یک 6 ضلعی برای قهرمانی تشکیل شود.

پرسپولیس؛ حرکت آرام و زیرکانه

با اینکه پرسپولیس برخی از ستاره‌های نامدار خود همچون ترابی، علیپور و خلیل‌زاده را از دست داده، اما بازهم مثل 4 فصل اخیر مدعی اول قهرمانی به حساب می‌آید. یحیی گل‌محمدی که در هفته اول مقابل سایپا نتوانست تیمش را با پیروزی از میدان خارج کند، سیستم مربیان قبلی را در پیش گرفته است. پرسپولیس با برد یک بر صفری که برابر نفت آبادان داشت، حرکت آرام و زیرکانه خود به صدر جدول را آغاز کرد. سرخپوشان در سال‌های اخیر هم نشان دادند تیم باثباتی در تمام طول فصل بودند و خیلی سخت شکست می‌خورند.

استقلال؛ شوک مثبت یا منفی؟

با اینکه شروع استقلال با محمود فکری با برد شیرینی برابر مس رفسنجان همراه شد، اما خیلی زود آبی‌پوشان وارد یک بحران شدند. شکست برابر فولاد در خانه حریف به خاطر حاشیه‌هایی که در دل خود داشت، یک بحران خودساخته را برای آبی‌ها به وجود آورد. با اینکه برخی هم معتقدند که ثبت اولین شکست استقلال می‌تواند یک شوک مثبت برای این تیم باشد تا یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ بار دیگر مسیر صعودی را در پیش بگیرد.

سپاهان؛ به امید قهرمانی با محرم

محرم نویدکیا که در تمام قهرمانی‌های سپاهان در لیگ‌برتر نقش پررنگی داشته، این‌بار در قامت سرمربی به تیمش برگشته تا بعد از چندسال وقفه زردپوشان اصفهانی را به قهرمانی برساند. بعد از شکست غیرمنتظره در هفته اول مقابل گل‌گهر، سپاهان در هفته دوم توانست آلومینیوم اراک را از پیش‌رو بردارد و با ثبت اولین برد خودش را در قامت یک مدعی نشان دهد. بدون شک سپاهان با هدایت محرم نویدکیا که حسابی بین هواداران این تیم محبوب است، پتانسیل قرارگرفتن بین مدعیان قهرمانی را دارد.

تراکتور؛ دورخیز برای اولین قهرمانی

همچنان تراکتور در حسرت قهرمانی در لیگ‌برتر به سر می‌برد؛ اگرچه دوبار در سال‌های اخیر قهرمانی در جام حذفی را تجربه کرده است. این تیم که ستاره‌هایی همچون مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج‌صفی را در دل خود جای داده، با هدایت منصوریان در دوهفته متوقف شده و روند خوبی را سپری نمی‌کند. با این حال نمی‌توان توانایی تراکتور را با بازیکنانی که در اختیار دارد، دست‌کم گرفت. بدون شک این تیم بازهم برای رسیدن به آرزوی دیرینه خود یعنی قهرمانی در لیگ‌برتر تلاش می‌کند.

فولاد؛ ثبات با نکونام برای جام

فولاد فصل گذشته توانست بعد از چندسال دوری از بالای جدول، در رده سوم قرار گیرد و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را هم کسب کند. با ماندن جواد نکونام روی نیمکت و مدیری همچون سعید آذری در رأس باشگاه، فولاد تیم خوبی را روانه لیگ بیستم کرده است. با وجود تساوی در هفته اول، شکست‌دادن استقلال توانست شایستگی‌های فولاد را اثبات کند و این تیم را در قامت یک مدعی نشان دهد. باید دید فولاد چقدر به کسب سومین قهرمانی خود در لیگ‌برتر نزدیک خواهد شد.

گل‌گهر؛ احیای قلعه‌نویی در سیرجان

امیر قلعه‌نویی به‌عنوان پرافتخارترین سرمربی لیگ‌برتر بدون شک روی نیمکت هر تیمی که بنشیند، می‌توان آن تیم را به‌عنوان مدعی قلمداد کرد. بعد از نتایج نسبتا ضعیفی که قلعه‌نویی با سپاهان کسب کرد، حالا او در گل‌گهر سیرجان به دنبال احیای خود خواهد بود. گل‌گهر از نظر مهره‌ای وضعیت بدی ندارد و حضور قلعه‌نویی هم مزید بر علت شده تا نگاه‌های بیشتری به این تیم جلب شود. دو پیروزی متوالی در دوهفته اول نشان داد که تیم امیر قلعه‌نویی را می‌توان به‌عنوان ضلع ششم مدعیان قهرمانی به حساب آورد؛ اگرچه شاید کسب سهمیه آسیایی هم فعلا برای گل‌گهری‌ها در حد یک رویا باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.