توقف استقلال و سپاهان؛ همه چیز به کام پرسپولیس

استقلال و سپاهان در روزی که می‌توانستند بالاتر از پرسپولیس قرار بگیرند، متوقف شدند

تیم فوتبال استقلال در هفته چهارم لیگ برتر مقابل پیکان در حالی متوقف شد که شانس صعود به رتبه دوم جدول را داشت.

محمود فکری که نمی‌توانست تیمش را از روی نیمکت هدایت کند و به دلیل محرومیت روی سکوها نشسته بود، تیمش را بدون حضور شیخ دیاباته مصدوم به زمین فرستاد. او و تیمش برای تداوم نتایج نسبتا خوب خود نیاز به برد در این هفته داشتند، اما حریف‌شان پیکان نشان داد یک رقیب سرسخت است و می‌تواند حتی شرایط را برای رقیب سرشناسش دشوارتر هم بکند.

انتظار می‌رفت استقلال بازی را تهاجمی و با فشار روی دروازه پیکان شروع کند، اما این شاگردان مهدی تارتار بودند که با پرس سنگین روی خط دفاعی استقلال در دقایق ابتدایی عملا بازی‌سازی مدافعان و هافبک‌های استقلال را مختل کردند و توانستند فشار را به زمین استقلال بیاورند. در روزی که استقلال در سمت چپ و راست از تمامی نیروهای موثرش استفاده می‌کرد، نتوانست با استفاده از اهرم کناره‌ها فشار زیادی را روی دروازه حریف بیاورد؛ هرچند هرچه به زمان‌های پایانی بازی نزدیک شدیم، نادری و میلیچ در چپ و وریا و احمدموسوی در راست عملکرد بهتر و ارسال‌های بیشتری داشتند و استقلالی‌ها موقعیت‌های بیشتری به دست آوردند.

در روزی که دو بازیکن دیگر هم به جمع مصدومان استقلال اضافه شدند، آبی‌پوشان نتوانستند سومین برد خود را کسب کنند و برابر پیکان کم‌ستاره در ورزشگاه شهدای شهرقدس بدون گل متوقف شدند. این امر باعث شد تا استقلال شانس رسیدن به رتبه دوم را از دست بدهد و هفت امتیازی شود.

از سوی دیگر سپاهان که بازی را خیلی هجومی مقابل سایپا آغاز کرد و با گل زودهنگام شهباززاده جلو افتاده بود، در دقایق پایانی گل تساوی را از نارنجی‌پوشان دریافت کرد. بدین ترتیب شاگردان نویدکیا هم شانس پیروزی و کسب سه امتیاز را در یک بازی خانگی از دست دادند و مثل استقلال هفت امتیازی شدند.

در دیگر بازی‌های روز دوم هفته چهارم لیگ برتر، نساجی مازندران با یک پنالتی از سد نفت مسجدسلیمان گذشت و نفت آبادان مقابل ذوب‌آهن به تساوی بدون گل رسید.

در پایان بازی‌های هفته چهارم گل‌گهر سیرجان با 10 امتیاز در صدر ایستاده و پرسپولیس با هشت امتیاز دوم است. در واقع توقف استقلال و سپاهان مقابل رقبایشان، بیش از همه به سود پرسپولیس و البته گل‌گهر صدرنشین شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.