25درصد تهرانی‌ها سیگاری هستند

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران: 25درصد مردم استان تهران سیگار می‌کشند که 4درصد آنها بانوان هستند

شهروندآنلاین: یک‌چهارم تهرانی‌ها سیگاری‌اند، یعنی 25درصد شهروندان. در میان این آمارها و درصدها سهم زنان 4درصد است. معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران معتقد است قبح مصرف سیگار در میان مردم شکسته و انواع دخانیات به آسانی در دسترس و با قیمت کمی هم قابل تهیه است.

شکراله حسن‌بیگی معتقد است باید بر حساسیت‌زایی نسبت به عواقب مصرف دخانیات در میان جوانان تأکید شود. «باید از ظرفیت سمن‌ها برای مقابله با مصرف موادمخدر و دخانیات استفاده شود.»

حسن‌بیگی بر این باور است سن مصرف سیگار کاهش یافته و حتی در میان نوجوانان هم این موضوع به چشم می‌خورد. مسأله‌ای که نیازمند ایجاد حساسیت در میان مردم است.

او معتقد است پیش از این رسانه‌ها اقدامات قابل توجهی برای فرهنگ‌سازی و معرفی مضرات مصرف دخانیات انجام می‌دادند، اما پس از شیوع بیماری کرونا، این مسأله به طور قابل توجهی کمرنگ شده که اصلاح این رویه و ورود جدی و مجدد رسانه‌ها را می‌طلبد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران می‌گوید: «برای مقابله با این وضعیت باید در بین مردم و به ویژه نسل جوان، حساسیت نسبت به عواقب جسمی، روحی و اقتصادی مصرف دخانیات و موادمخدر ایجاد شود تا میزان آگاهی در جامعه افزایش پیدا کند.»

حسن‌بیگی با اشاره به لزوم اجتماعی‌کردن طرح مقابله با موادمخدر می‌گوید: «آگاه‌سازی از طریق اقدامات فرهنگی باید در اولویت قرار گیرد، ضمن اینکه می‌توان از ظرفیت شبکه شاد برای پیشبرد آگاهی میان نوجوان و جوانان استفاده کرد.»

او ادمه می‌دهد: «سمن‌های مختلف نیز علاقه‌مند ورود به موضوع مقابله با موادمخدر هستند که با توجه به نظارتی که به فعالیت آنها داریم، می‌توان از این ظرفیت نیز برای اقدامات مختلف در این زمینه بهره برد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.