امداد در روزهای سرد زمستانی

از امدادرسانی به ۱۶ خانوار عشایری در اندیمشک و گتوند تا رهاسازی ۵۰ خودرو گرفتار در کولاک

برف و کولاک بازهم آخر هفته پرحادثه‌ای را در سراسر کشور به تصویر کشید و امدادگران هلال‌‌احمر روزهای سختی را در برف، کولاک، سیل و آبگرفتگی کشور پشت‌سر گذاشتند. اما در خدمت به هموطنان خود لحظه‌ای از پا ننشسته‌اند و همچنان در سرما و سیلاب خدمتگزار مردم کشور خود حتی در دوردست‌ترین نقاط بوده‌اند. تنها در ۴۸ساعت گذشته در ۱۲ استان به ۱۵هزار و ۹۶نفر امدادرسانی شد. سرما و وزش باد شدید، مسدودشدن مسیر و ریزش ناگهانی بهمن از جمله حوادث روزهای گذشته به شمار می‌آید که امدادگران برای خدمت با آن پنجه به پنجه شدند.

در این روزهای سرد زمستان و بارش نعمت الهی برف و باران، باز هم نجاتگران جمعیت هلال‌احمر با بارش فداکاری، خوش درخشیدند. مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر در خصوص امدادرسانی در 48ساعت گذشته گفت: «در پی برف و کولاک و بارش باران طی ۴۸ساعت گذشته در ۱۲ استان شامل آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، تهران، چهارمحال‌وبختیاری، خوزستان، زنجان، فارس، قزوین، کردستان، لرستان و مازندارن به ۱۵هزار و ۹۶نفر در ۶ روستا و ۳۴ محور کوهستانی امدادرسانی شد.»

او در ادامه گفت: «در تغییرات جوی دو روز گذشته با بکارگیری ۱۵۴ امدادگر در پوشش ۵۱ تیم، ۱۶۳ خودرو از برف رهاسازی و ۳۲نفر به منطقه امن منتقل شدند.» رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر در پایان تشریح کرد: «در این مدت ۱۰۱ نفر اسکان داده شدند و ۱۰ دستگاه چادر نصب شد. ۱۷ بسته غذایی، ۱۰۸ قوطی کنسروجات و ۱۳ کیلو خرما میان آسیب‌دیدگان توزیع شد.»

۱۳۰ گرفتار در برف و کولاک 
 دکتر علی خدادادی نیز با اشاره به بارش‌های شدید باران، برف و تگرگ در شب گذشته از عملیات‌های امدادرسانی نجاتگران این جمعیت به‌ویژه در شهرستان‌های اندیکا، اندیمشک و گتوند خبر داد. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان با تشریح عملیات‌های امدادرسانی صورت‌گرفته از شب گذشته تاکنون، عنوان کرد: «۵۰ خودرو که در محور تاراز- بازفت در کولاک گرفتار شده بودند، با تلاش نجاتگران پایگاه امدادونجات منطقه تاراز جمعیت هلال‌احمر اندیکا رهاسازی شده و به ۱۳۰نفر نیز امدادرسانی شد.»
او همچنین افزود: «با توجه به تاریک‌شدن هوا و برفگیربودن محور مذکور ۲۰نفر در پایگاه امدادی جمعیت هلال‌احمر اسکان یافته و تغذیه اضطراری دریافت کرده‌اند.» خدادادی در ادامه اظهار داشت: «۱۰ خانوار عشایری در منطقه الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک و ۶ خانوار عشایری در شهرستان گتوند نیز با کمک عوامل جمعیت هلال‌احمر از مسیرهای در معرض خطر سیل  جابه‌جا شده و به مکان‌های امن انتقال یافته‌اند.»
نجات فرد گرفتار در دل کوه

امدادگران و جوانان هلال‌احمر هر جا که نیاز شود، وارد میدان شدند، آستین همت بالا زدند تا هیچ سیل‌زده‌ای بی‌پناه نماند و هیچ کودکی شب‌های سرد مناطق سیل‌زده را با وحشت به صبح نرساند. سرپرست معاونت امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از تلاش نجاتگران تیم امدادونجات کوهستان کرمان برای نجات جان فرد گرفتار در کوه‌های صاحب‌الزمان به مدت ۳ساعت خبر داد.

محمد امیرخانی با اشاره به حادثه سقوط فردی در ارتفاعات کوه‌های صاحب‌الزمان بیان کرد: «بلافاصله بعد از تماس تلفنی با مرکز کنترل هماهنگی عملیات اضطراری، بلافاصله نیروهای امدادی تیم امدادونجات هلال‌احمر کوهستان کرمان به محل حادثه اعزام شد.» او با اشاره به اینکه در حادثه مذکور این فرد حادثه‌دیده در اثر سقوط از ارتفاع دچار مصدومیت در ناحیه مچ پا شده بود، افزود: «نجاتگران تیم امدادونجات هلال‌احمر کوهستان با برپایی کارگاه در طی ۳ساعت عملیات موفق شدند مصدوم را به دامنه کوه انتقال دهند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.