علی کریمی خودش را در خانه حبس کرد

اولین پنالتی هافبک استقلال بدترینش شد، او حالا شرمنده است و از خانه بیرون نمی‌آید!

چرخ سرنوشت همیشه مرموز و غیرقابل پیش‌بینی است و به هیچ‌عنوان نباید آن را دست‌کم گرفت. استقلال دربی را باخت درست به همان شکلی که دربی قبل را باخته بود. در دربی برگشت فصل قبل این فرشید اسماعیلی بود که پنالتی چیپ زد و با فرستادن توپ به اوت،‌ بهترین فرصت استقلال را برای برنده‌شدن گرفت‌، در دربی رفت امسال این‌بار قرعه به نام علی کریمی افتاد که به مقصر اصلی شکست‌ آبی‌پوشان تبدیل شود، چون او هم پنالتی‌ای که با ‌هزار زحمت به دست آورد را به راحت‌ترین شکل ممکن از دست داد تا حالا هواداران استقلال حسابی از دست او عصبانی باشند. نکته قابل توجه اما اینجاست که اتفاقات روز یکشنبه در دربی تقدیر و سرنوشتی بود که خود استقلالی‌ها برای خودشان رقم زدند.

آن پنالتی نفرین‌شده

علی کریمی وقتی مقابل علیرضا بیرانوند قرار گرفت، می‌توانست با گل‌کردن ضربه پنالتی به قهرمان استقلالی‌ها تبدیل شود و زمینه‌ساز یک پیروزی بزرگ برای آبی‌پوشان باشد، منتهی او به بدترین شکل ممکن به توپ ضربه زد و شانس گلزنی استقلال از بین رفت و بعد از آن هم اتفاقات دربی به شکلی پیش رفت که پرسپولیس برنده شد. اتفاق بدتر برای علی کریمی این بود که به خاطر خطای شدید حتی یک کارت قرمز هم از داور مسابقه در لحظاتی که این تیم به گل‌زدن نیاز داشت، دریافت کرد تا کابوس و تلخی‌های دربی برای این ستاره ملی‌پوش به اوج برسد.

کریمی تابه‌حال پنالتی نزده بود!

قرار بود پنالتی زن استقلال در دربی مرتضی تبریزی یا وریا غفوری باشد اما اتفاقات به شکلی رقم خورد که علی کریمی در زمان پنالتی پشت توپ ایستاد و ضربه را هم خراب کرد. این اولین اشتباه استقلالی‌ها بود. قضیه وقتی پیچ و تاب بیشتری به خود می‌گیرد و حسرت به اوج می‌رسد که استقلالی‌ها بدانند که در زمان فوتبال حرفه‌ای این برای اولین‌بار بود که علی کریمی در جریان یک مسابقه رسمی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت. در اصل او تجربه پنالتی‌زدن نداشت و در بازی حساس و حیثیتی دربی پشت توپ رفت و فرصت استقلالی‌ها را برای گلزنی نابود کرد. اتفاق بدتر اما این است که کریمی قبل از دربی تنها در یک مسابقه دیگر تجربه پنالتی‌زدن را داشت. در بازی نیمه‌نهایی جام حذفی بین سپاهان و ذوب‌آهن که وقتی بازی به ضربات پنالتی کشیده شد،‌ کریمی آن‌جا هم پنالتی خود را خراب کرد و در آن مارتن هم‌پنالتی‌اش را به همان جایی زد که در دربی دیدیم و رشید مظاهری آن را مهار کرد.

جالب اینجاست که آن‌سال هم که ذوب‌آهن با نتیجه 4 بر یک در ضربات پنالتی سپاهان را شکست داد،‌ وریا غفوری تنها بازیکن سپاهان بود که پنالتی را تبدیل به گل کرد. حالا تاریخ تکرار شد و در دربی درشرایطی که وریا غفوری می‌توانست پنالتی را بزند، علی کریمی فرصت‌سوزی کرد. به این ترتیب آبی‌پوشان خودشان مقصر این فاجعه هستند. علی کریمی به قدری زیر فشار است و ناراحت که دیروز با هماهنگی با سرپرست تیم و سرمربی در تمرینات هم حاضر نشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.