اوج‌گیری کرونا در ژاپن؛ المپیک برگزار می‌شود؟

اوج‌گیری تعداد مبتلایان به کرونا در کشور ژاپن نگرانی‌ها را درباره المپیک توکیو افزایش داده است

با اینکه قرار شده رقابت‌های المپیک توکیو با یک سال تأخیر در سال 2021 در کشور ژاپن برگزار شود، اما اوج‌گیری دوباره تعداد مبتلایان شایعات درباره برگزاری مهم‌ترین تورنمنت ورزشی دنیا را افزایش داده است.

ژاپنی‌ها در ماه‌های گذشته تلاش زیادی برای کاهش تعداد مبتلایان به کرونا و مرگ‌ومیرهای ناشی از آن انجام دادند. با توجه به اینکه آنها باید در تابستان 2021 میزبان مهم‌ترین رویداد ورزشی در دنیا باشند،‌ تدابیر زیادی را به کار گرفتند. مسئولان کشور ژاپن در اینباره مصاحبه‌های متعددی را انجام داده بودند که با هر شرایطی که شده المپیک را در تابستان میزبانی می‌کنند اما حالا شرایط ویژه‌ای پیش آمده که نگرانی‌ها درباره برگزاری المپیک بالا رفته است.

براساس آماری که دیلی میل ارایه کرده، افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در توکیو باعث ایجاد نگرانی‌های جدید در مورد بازی‌های المپیک در تابستان شده است. این نشریه معتبر انگلیسی نوشت: «پایتخت ژاپن رکورد روزانه هزار و ۳۳۷ مورد جدید عفونت کووید-۱۹ را در روز پنجشنبه گزارش کرد. مقامات محلی و دولتی اکنون هشدار داده‌اند که ممکن است برای مقابله با شیوع بیماری، وضعیت اضطراری لازم باشد -فقط ۲۰۳ روز قبل از آغاز بازی‌های المپیک این اتفاقات باعث نگرانی درباره برگزاری بازی‌ها شده است. ژاپنی‌ها در حال حاضر ورود افراد خارجی غیر مقیم را تا سی‌ویکم ژانویه ممنوع کرده‌اند.»

این در حالی است که برگزارکنندگان المپیک هنوز اصرار دارند که بازی‌ها طبق برنامه‌ریزی در تابستان و در مقابل تماشاگران ازجمله بازدیدکنندگان خارج از کشور برگزار شود اما این هفته مشخص شد که ورزشکاران ممکن است با ورود به کشور در ماه ژوئیه یک دوره قرنطینه ۱۴ روزه داشته باشند -چیزی که کمیته بین‌المللی المپیک قبلا آن را رد کرده بود.

چنین اقداماتی می‌تواند باعث خروج تعدادی از ستارگان برتر از بازی‌های المپیک شود، ازجمله دوچرخه‌سواران، زیرا تور دو فرانس فقط 6 روز قبل از مسابقه جاده المپیک به پایان می‌رسد.

از سوی دیگر ورزشکاران در سراسر دنیا نگران برگزاری المپیک در کشور ژاپن هستند. مسابقاتی که برای آینده ورزشی بسیاری از آنها اهمیت زیادی دارد و حالا اگر توکیو نتواند میزبانی را در سلامت کامل بر عهده بگیرد، مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار ورزشکاران خواهد بود.

ورزشکاران در سراسر دنیا طی ماه‌های گذشته تمرینات سخت و طاقت‌فرسای خود را برای حضور در المپیک ادامه دادند. از سوی دیگر مسابقات انتخابی رشته‌های مختلف نیز آغاز شده و ورزشکاران برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کنند اما حالا با شایعات جدید درباره شیوع کرونا در ژاپن، برگزاری این رقابت مهم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

در این خصوص مقامات ژاپنی هنوز اظهار نظر صریحی نداشته‌اند و باید منتظر ماند و دید با توجه به آمدن موج جدید کرونا در کشورشان آیا همچنان مواضع قبلی را درباره برگزاری المپیک تکرار می‌کنند یا اینکه اتفاق جدیدی را زمزمه خواهند کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.