تونل‌های وحشت از پایتخت می‌روند

طرح الزام شهرداری تهران به ارایه لایحه عبور ایمن شهروندان از پل‌های عابرپیاده در شورای شهر تصویب شد

شهروند آنلاین: تونل‌های وحشت از پایتخت می‌روند. پوسترها و تابلوهای تبلیغاتی که به پل‌های عابرپیاده وصل شدند، این پل‌ها شدند تونل‌های وحشت پایتخت. کارتن‌خواب‌ها به کنجی از این پل‌ها خزیدند تا ترس و احساس ناامنی جان عابران پیاده را به لرزه دربیاورد. تابلوهایی که مسئولان قول دادند پل‌های عابر پیاده را ترک کنند. جعفر میکائیلی، مدرس دانشگاه که پژوهشی پیرامون فضاهای بی‌دفاع شهری انجام داده در همان بحبوحه گفتن از ناایمن‌بودن پل‌ها گفته بود که «در تهران اغلب پل‌های عابرپیاده به‌ واسطه اینکه به وسیله تابلوهای تبلیغاتی پوشانده شده‌اند یک فضای بی‌دفاع بوده و ترس و احساس ناامنی برای عابران تولید می‌کنند؛ زیرا در این پل‌ها هم ترس از کارتن‌خواب‌هاست و هم تهدیدهای ناموسی.»

او معتقد بود که برخی فضاهای شهری به لحاظ کالبدی و فیزیکی به‌ گونه‌ای طراحی شده‌اند که بالقوه پذیرای آسیب‌های اجتماعی هستند. به باور این مدرس دانشگاه عدم رویت‌پذیری، محاط بودن و نبود فرصت نظارتی از ویژگی‌های این فضاها هستند.

اعضای شورای شهر تهران با 16 رأی موافق یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به لایحه عبور ایمن شهروندان از پل‌های عابر پیاده را تصویب کردند

 لایحه عبور ایمن شهروندان رأی آورد

سخنگوی شورای شهر تهران در توصیف پل‌های عابرپیاده می‌گوید که شهروندان برخی از پل‌های عابر پیاده در تهران را به دلیل اینکه دو طرف آن تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد و روشنایی کافی ندارد به تونل وحشت تعبیر کرده‌اند.

علی عطا با بیان اینکه سطح وسیعی از نارضایتی شهروندان در این مورد به شورای شهر واصل شد، گفت: «‌طرح الزام شهرداری به ارایه لایحه عبور ایمن شهروندان از پل عابر پیاده در رفع این مشکل شهروندان بسیار حائز اهمیت است.»

به باور عطا این طرح در جهت بازنگری پیشین شورا بوده و مسأله پیچید‌ه‌ای است. سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: «از آنجا که در پایان دوره شورا هستیم این موضوع با یک فوریت مطرح شده است.» البته اعضای شورای شهر تهران با 16 رأی موافق یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به لایحه عبور ایمن شهروندان از پل‌های عابر پیاده را تصویب کردند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.