دوری از تنگ‌نظری و مهارت‌محوری از مهم‌ترین وظایف گزینشگران

نماینده رهبر انقلاب در جمعیت هلال احمر تاکید کرد

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با حضور در گردهمایی گزینش گران جمعیت هلال احمر، دقت در گزینش افراد برای حفظ سلامت اداری و دوری از تنگ‌نظری را از مهمترین مسائل مجموعه گزینش دانست.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در دیدار با گزینشگران جمعیت هلال‌احمر به تبیین اصول و معیارهای یک گزینش هدفمند و سنجش مناسب و دقیق پرداخت.
حجت الاسلام و المسلمین معزی در دیدار با گزینشگران جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر به اصول شایسته‌سالاری و اهمیت مهارت در گزینش تصریح کرد: «ایمان، تقوا، علم و اخلاق، امانت‌داری، تعهد ، علاقمندی به کار، دوری ازتنگ نظری و همچنین بهره‌مندی از دانش و مهارت‌های لازم از اصول مهمی است که در شایسته‌سالاری دینی و گزینش اسلامی باید مد نظر قرار گیرد.»
نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه نیروی انسانی بزرگترین سرمایه سازمانی به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد:« باید با گزینش هدفمند از توانایی هر فرد در جای مناسب بهره برد؛ داشتن التزام دینی و بارومندی به انقلاب ویژگی مهمی است که باید در گزینش‌ها لحاظ شود، اما عدالت در انتخاب، تجربه، علم و مهارت‌محوری موضوع حایز اهمیت دیگری است که نباید از آن غافل شویم. اگر فردی مهارت لازم را نداشته باشد هم به خود و هم منافع سازمان خسارت وارد می‌کند.»

اهمیت شایسته سالاری

اهمیت شایسته سالاری در گزینش موضوع دیگر مورد تاکید نماینده رهبر انقلاب در این گردهمایی بود. حجت‌الاسلام والمسلمین معزی با بیان اینکه در همه کشورها استخدام نیروهای انسانی تنها بر اساس مهارت و دانش است و در هیچ کشوری مانند ایران علاوه بر رعایت لزوم کارآمدی، مسئله گزینش به معنی به‌کارگیری نیروی انسانی بر اساس ارزش‌های باورمندانه و اعتقادی و صفات اخلاقی انسانی تاکید نمی شود، افزود:« جامعه دینی ایران، از مردمی متدین تشکیل شده که در آن دستگاه‌های مختلف علاوه بر شرایط عمومی استخدام، نیروی انسانی را بر اساس اصول گزینش و شایسته‌سالاری متناسب با مجموعه به کار می‌گیرند.»
نماینده رهبر معظم انقلاب در این گردهمایی سخنان خود را با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه و همچنین گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی آغاز کرد. حجت الاسلام والمسلمین معزی، سردار شهید سلیمانی را فرزند عاشورا خطاب و افزود:« شهید سلیمانی جمله‌ای شاخص دارد که این روزها مکرر شنیده‌ایم؛ ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم. این جمله بیانگر همین است که شهید سلیمانی فرزند عاشورا و درس‌‌آموخته مکتب سیدالشهدا بود‌.»
حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه سخنان خود با بازخوانی بخش‌های از خطبه 131 نهج‌البلاغه به تبیین مکتب سردار سلیمانی که همان مکتب اهل بیت است پرداخت. به نگاه نماینده رهبره معظم انقلاب اصلاح انحرافات جامعه مهم‌ترین رسالت معصومین (ع) و در امتداد آن انقلاب اسلامی و مکتب شهید سلیمانی است.
وی در ادامه سخنان خود به رحلت علامه آیت الله مصباح یزدی نیز اشاره و افزود:« مرحوم آیت الله مصباح یزدی از بزرگان انقلاب اسلامی واز نزدیکان مقام معظم رهبری به شمار می‌آمد. ایشان خدمات ارزنده و میراث بسیاری را در حوزه‌های علمیه از خود به یادگار گذاشته‌اند.»
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در پایان با قدردانی از برگزارکنندگان این همایش، بار دیگر با یادآوری پرهیز از نگاه‌های تنگ نظرانه، عیب جویانه در گزینش افراد، اخلاص در را از مهمترین ویژگی های مهم گزینش گران دانست و بر انتخاب بهترین افراد برای قبول مسئولیت تأکید کرد.

تاکید بر لزوم اصلاح برخی روش‌ها و فرآیندهای گزینش

همچنین در مراسمی جداگانه به مناسبت فرارسیدن 15 دی ماه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در امر گزینش «گردهمایی مجازی دبیران و اعضای هیات‌های مرکزی گزینش سراسر کشور» برگزار شد.

در این گردهمایی نیز حمیدرضا شهبازی سرپرست هیأت عالی گزینش، جمشید انصاری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، مهندس احمدی دبیر هیات مرکزی گزینش جمعیت هلال احمر و جمعی از  اعضای هیات و هسته مرکزی گزینش سایر دستگاه ها حضور داشتند.

بنابراین گزارش، این گردهمایی با هدف بزرگداشت روز گزینش و بررسی راهبردهای اجرایی در تحول نظام گزینش کشور و حاکمیت شایسته سالاری برگزار شد.

در این جلسه، مهندس احمدی ضمن ارائه نقطه نظرات خود بر لزوم اصلاح برخی روش‌ها و فرآیندهای گزینش تاکید کرد. حمیدرضا شهبازی سرپرست هیات عالی گزینش در این گردهمایی اعلام کرد که موارد اصلاحی و به‌روز رسانی آیین‌نامه و دستورالعمل گزینش در دست بررسی است و نقطه نظرات کارشناسان گزینش مد نظر قرار دارد.در ادامه، مدعوین هم  نظرات خود را در زمینه شیوه‌نامه و آیین نامه‌های گزینش بیان کردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.