علی کریمی؛ سورپرایز ویژه انتخابات ریاست فوتبال

کاپیتان سابق تیم‌ملی از تصمیم قطعی خود برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال خبر داد

علی کریمی که در سال‌های اخیر منتقد جدی مدیریت فدراسیون فوتبال بود، حالا خودش تصمیم گرفته در انتخابات شرکت کند.

چندسالی است که علی کریمی در جلوی صف منتقدان فدراسیون فوتبال قرار گرفته و از روش‌های مختلف انتقادهای خود که بعضا بسیار تند هم هستند را به گوش مسئولان می‌رساند. او که سابقه بیش از 100 بازی ملی را در کارنامه دارد و بازوبند کاپیتانی تیم‌ملی را هم بر بازو بسته، حتی حاضر در یک مناظره با ساکت، یکی از افراد نزدیک به مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون در برنامه نود شرکت کند.

حتی بعد از رفتن تاج از فدراسیون هم انتقادهای علی کریمی فروکش نکرد و او روی کانال تلگرامی خود و صفحه اینستاگرامش اقدامات مختلف سئول‌نشین‌ها را زیر سوال می‌برد. بعد از اینکه اساسنامه پرایراد فدراسیون فوتبال با اصرار فیفا در سال‌جاری اصلاح و قرار بر این شد که انتخابات ریاست فدراسیون بر اساس این اساسنامه برگزار شود، برخی از علاقه علی کریمی برای ورود به این عرصه خبر دادند.

با توجه به اینکه برخلاف اساسنامه قبلی، بر اساس اساسنامه جدید بازیکنان باسابقه تیم‌ملی امکان ورود به انتخابات را بدون هیچ پیش‌شرطی دارند، علی کریمی امروز رسما روی صفحه اینستاگرام خود اعلام کرده که می‌خواهد وارد عرصه رقابت شود. درحالی که دیروز علی دایی ورود به انتخابات فدراسیون فوتبال را تکذیب کرده بود، علی کریمی با پستی که در اینستاگرام منتشر کرده، حضور خود در انتخابات را رسمی و قطعی کرده است.

کریمی که به جادوگر فوتبال ایران و آسیا در دوره بازیگری مشهور بود، در این پست نوشته است: «می‌خواهم همچنان کنار مردم سرزمینم باشم و برای سربلندی دوباره فوتبال ایران، به‌عنوان کاندیدا در پست ریاست فدراسیون فوتبال در انتخابات شرکت کنم .تغییرات اساسی از سوی فیفا و ای‌اف‌سی در اساسنامه شکل گرفته و حالا فوتبالی‌ها راحت‌تر می‌توانند وارد عرصه انتخابات شوند. من امیدوارم در روز دهم اسفند فوتبال ایران عزیزمان یک روز پاک و عاری از هر گونه زد و بندهای ناسالم را تجربه کند.»

این بازیکن محبوب فوتبال ایران که 7میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد، زیر همین پست با بازخوردهای اغلب مثبتی از سوی اهالی فوتبال و هوادارانش مواجه شده است. شاید جالب‌تر این باشد که برخی از اهالی فوتبال و بازیکنان شاخص هم‌دوره علی کریمی او را برای ورود به انتخابات تشویق و حمایت کردند. مهدی مهدوی‌کیا، یکی از ستاره‌های سابق فوتبال ایران در حمایت از کریمی نوشته است: «اتفاق بسيار مفيد براى فوتبال ايران. همگى از تو حمايت خواهيم كرد برادر».

بدون شک در دوماه پیش‌رو شاهد یک رقابت جذاب و احتمالا پرحاشیه بین علی کریمی و دیگر کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال خواهیم بود که پیش‌بینی می‌شود افرادی همچون بهاروند، نبی، کاشانی و آجورلو باشند. این برای اولین‌بار است که فوتبالیستی در سن‌وسال علی کریمی سعی می‌کند ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده بگیرد و این تنور انتخابات فدراسیون را داغ‌تر می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.