سناریوی یک زن و شوهر برای سرقت از همسایه

این زوج 800 میلیون طلا را سرقت کردند

زن و شوهر جوان خانه همسایه‌شان را هدف یک سرقت قرار دادند. آنها پس از رفت‌وآمد با همسایه‌شان، 8 میلیارد ریال طلا را سرقت کردند. این زوج وقتی در جریان وضع مالی خوب همسایه قرار گرفتند، این سناریو را چیدند. اما پلیس آگاهی پایتخت خیلی زود آنها را دستگیر کرد.

اواخر آذر بود که پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل از کلانتری 102 پاسداران برای رسيدگی تخصصی به پايگاه چهارم پليس آگاهی ارجاع شد. در این پرونده دو متهم که زن وشوهر بودند، دستگیر شدند.

بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت. كارآگاهان با بررسي ميدانی صحنه جرم موفق شدند رد پای هر دو متهم را در محل سرقت كشف کنند. با توجه به سرنخ‌های به دست آمده از متهمان بازجويی شد. آنها که سعی داشتند جرم خود را انکار کنند، در ادامه چاره‌ای جز بیان حقیقت نیافتند. آنها به سرقت طلاهای شاکی به ارزش 8 میلیارد ریال اعتراف کردند.

اعتراف به سرقت 800 میلیونی

مرد همسایه در بازجویی‌های اولیه گفت: «با شاکی ارتباط خانوادگی داشتيم. او همسایه ما بود. بعد از کلی رفت‌و آمد صمیمی شدیم؛ آن قدر که از وضعيت مالی آنها نيز باخبر بوديم. تا اينكه روزی همسرم كه به خانه شاكی رفته بود، متوجه شد كه شوهر او طلاهای خود را كجا مخفی می‌كند. همسرم این موضوع را با من در میان گذاشت. درنهایت با هم نقشه سرقت را کشیدیم. قرار شد در ملاقات بعدی كليد خانه آنها را ربوده و در فرصت مناسب طلاها را سرقت كنيم.»

متهم در ادامه بازجويی‌هایش گفت: «در ادامه یک شب وقتی خانه آنها بودیم، کلید را برداشتیم. پس از سرقت طلاهای شاكی، آن را در بازار تهران به يك دلال فروختيم. در حال حاضر نیز آدرس و شماره‌ای از آن دلال نداريم.»

بازداشت دلال طلا

کارآگاهان پايگاه چهارم پلیس آگاهی با بکارگيري شيوه‌های نوين و علمی كشف جرم، محل اختفای مالخر به نام رحمت را شناسايی کردند. آنها این مالخر را در سحرگاه بيست‌وسوم دی ماه طی يک عمليات غافلگيرانه در محدوده ميدان خراسان دستگير کردند. در بازرسی از محل اختفای او مقداری از طلاهای مسروقه به وزن تقريبي 135 گرم کشف شد.

سرهنگ كارآگاه «سعيد مجيدی» رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهی با اعلام این خبر گفت: «هر 3 متهم با قرار صادره برای انجام تحقيقات تکميلی در اختيار اين پليس قرار گرفتند. اقدامات تکميلی برای  آشکارشدن زوايای پنهان پرونده، شناسايی ساير شاکیان و محل‌های سرقت احتمالي همچنان در دستور کار کارآگاهان اين پايگاه است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.