امداد در روزهای سرد زمستانی

«شهروند آنلاین» از تلاش شبانه‌روزی امدادگران هلال گزارش می‌دهد

برف و باران بازهم آخر هفته پرحادثه‌ای را در سراسر کشور به تصویر کشید و امدادگران هلال‌‌احمر در هفته گذشته روزهای سختی را در برف، کولاک، سیل و آبگرفتگی کشور پشت‌سر گذاشتند. اما در خدمت به هموطنان خود لحظه‌ای از پا ننشسته‌اند و همچنان در سرما و سیلاب خدمتگزار مردم کشور خود حتی در دوردست‌ترین نقاط بوده‌اند. تنها در ۴۸ساعت گذشته 956 نفر امدادرسانی شد. سرما و وزش باد شدید، مسدودشدن مسیرها از جمله حوادث روزهای گذشته به شمار می‌آید که امدادگران برای خدمت با آن پنجه به پنجه شدند.

در این روزهای سرد زمستان و بارش نعمت الهی برف و باران، باز هم نجاتگران جمعیت هلال‌احمر با بارش فداکاری، خوش درخشیدند. رئیس سازمان امدادونجات گفت: «با تلاش امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به 956نفر از هموطنان در ١١ استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، چهارمحال‌وبختیاری، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، لرستان، مازندران و همدان امدادرسانی شد.»

 مهدی ولی‌پور افزود: «در این‌مدت 21 تیم امدادونجات متشکل از 72نفر امدادگر و نجاتگر، در 19 محور کوهستانی مشغول امدادرسانی به هموطنان آسیب‌دیده در برف و کولاک بودند. رئیس سازمان امدادو جات جمعیت هلال‌احمر به رهاسازی 90 دستگاه خودرو از برف اشاره کرد و ادامه داد: «در 48 ساعت گذشته 94 بسته‌ غذایی، 300 قوطی کنسروجات و 77 بسته بیسکویت در بین آسیب‌دیدگان توزیع شد.» 

ولی‌پور در پایان گفت: «همچنین در این ‌مدت 36نفر اسکان‌ اضطراری یافتند.»

به دنبال هشدارهای هواشناسی مبنی بر افزایش بارش‌ها در استان‌های کشور، از هفته گذشته، امدادگران هلال ‌احمر از نخستین نیروهایی بودند که برای ارایه خدمت حاضر شدند. مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر لرستان نیز، گفت: «در پی بارش‌های اخیر و با توجه به کوهستانی‌بودن محورهای مواصلاتی شهرستان دلفان ۸۱ خودرو در برف و کولاک گرفتار شدند.»

 صارم رضایی گفت: «نیروهای عملیاتی جمعیت هلال‌احمر شهرستان دلفان کار رهاسازی خودروهای گرفتار در برف را در شرایط جوی بسیار سخت در گردنه‌های کوهستانی انجام دادند.» مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: «تعداد افراد گرفتارشده در برف و کولاک ۲۰۷ نفر است که با تلاش امدادگران و نجاتگران پایگاه‌های امدادونجات بین‌شهری کشور و گاماسیاب اسکان داده شدند.» او تعداد نیروهای عملیاتی متشکل از امدادگران و نجاتگران را ۱۷نفر در قالب چهار تیم عملیاتی و با حضور سرپرست و کارکنان شعبه اعلام کرد.

لازم به ذکر است، این آمادگی جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور به منظور خدمت‌رسانی به متأثران شرایط آب و هوایی ادامه دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.